از اِلمان اسدِ حاج قاسم در جیرفت رونمایی شد

از اِلمان یادبود معلم شهید جانباز ۷۰ درصد حاج اسدالله رئیسی که ۳۸ سال زندگی ویلچر نشینی را سپری کرد به همت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان رونمایی شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “احمد اسکندری نسب” مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین رونمایی از اِلمان یادبود معلم شهید جانباز ۷۰ درصد حاج اسدالله رئیسی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و دانش آموز و شهید مقاومت سپهید حاج قاسم سلیمانی گفت: جانباز شهید حاج اسد یک فرهنگی مبارز و دلسوز بود که به پاس رشادت ها و دلاورمردی های این شهید بزرگوار یک مدرسه نیز در شهر جیرفت بنام این معلم شهید نامگذاری شد.

وی نصب المان شهید حاج اسدالله رئیسی را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: باید با انجام کارهای فرهنگی نسبت به پاسداشت مکتب شهدا یاد و خاطره شان را همواره در دستگاه تعلیم و تربیت زنده نگه داریم و به عنوان الگوهای ارزشمند و اثرگذار به نسل جوان معرفی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بر معرفی سیره زندگی شهدا تاکید کرد و افزود: سعی می کنیم یاد شهدای فرهنگی و دانش آموز همواره در ابعاد مختلف نظام تعلیم و تربیت ماندگار باشد.

وی همچنین از اعلام آمادگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برای تهیه مستند شهید حاج اسدالله رئیسی خبرداد و افزود: از اصحاب رسانه، جامعه فرهنگ و هنر و همه کسانی که در این راستا صاحب تجربه هستند برای تهیه و ساخت مستند زندگی جانباز ۷۰ درصد معلم شهید دعوت می کنم و در این زمینه از هیچ کوشش و حمایتی دریغ نخواهیم کرد و پخش این مستند در طول سال تحصیلی برای دانش آموزان مدنظر است.

اسکندری نسب شهدای فرهنگی و دانش آموز را جزو کارنامه درخشان دستگاه تعلیم و تربیت در دوران دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: بنده معلم شهید حاج اسد را از نزدیک می شناسم همواره مظلوم و بی توقع بود و در این مدت بدون کوچکترین منت و درخواستی با نگاه و رفتار نافذش به ما درس بی اعتنایی به دنیا را آموخت.

به گزارش ایسنا، از اِلمان جانباز ۷۰ درصد معلم شهید حاج اسدالله رئیسی با حضور امام جمعه و فرماندار جیرفت، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، جمعی از خانواده های معظم شهدا، همرزمان شهید، جامعه فرهنگیان و خانواده شهید رونمایی و یکی از مدارس شهر جیرفت به نام این شهید نامگذاری شد.

براساس این گزارش، جانباز شهید اسدالله رئیسی متولد ۱۳۳۷ شهرستان جیرفت است که در سن ۲۴ سالگی فرماندهی یکی از گردان‌های تیپ ثارالله را بر عهده داشت که این شهید والامقام سال ۱۳۶۱ در عملیات رمضان مجروح و از ناحیه نخاع دچار آسیب جدی شد و بعد از ۳۸ سال تحمل‌ رنج و درد ناشی از جراحات در تاریخ ۸ مردادماه سال ۱۳۹۹ به یاران شهیدش پیوست و در گلزار شهدای شهر جیرفت آرام گرفت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72220
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.