ثبت نام دانش آموزان در سطح مدارس استان کرمان زیر ذره‌بین آموزش و پرورش

مدیر کل آموزش و پرورش کرمان از نظارت بر اقدامات و فرایند ثبت نام دانش آموزان در سطح واحدهای اداری و آموزشی استان خبر داد و گفت: در راستای نظارت همگانی و رعایت حقوق والدین، اولیای دانش آموزان با شرکت در نظر سنجی می توانند در نظارت همگانی بر ثبت نام مشارکت کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، رضا رضایی در نشست کارگروه ثبت نام آموزش و پرورش استان بیان کرد: با توجه به اینکه ثبت نام دانش آموزان از بنیادی ترین مسائل پیش روی ما در زمان فعلی است، به منظور نظارت بر ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ شیوه نامه ای به واحد های اداری و آموزشی استان ابلاغ شده است.

وی افزود: در همین راستا نمونه برگ های نظارت بر ثبت نام دانش آموزان با هدف تجهیز ستادهای ثبت نام به ابزارهای استاندارد جهت اعمال نظارت جامع و نهادینه نمودن اصل رعایت حقوق والدین و دانش آموزان در قالب این شیوه نامه تنظیم و ملاک عمل خواهد بود.

رضایی گفت: در این فرایند، بازرسان ستاد در هنگام مراجعه به شهرستانها و مدارس نسبت به تکمیل فرم نظارت بر ستاد ثبت نام منطقه و نمون برگ نظارت بر روند ثبت نام در مدارس اقدام و علاوه بر آن حداقل سه فرم نظر سنجی از اولیا حاضر در مدرسه و یا با تماس تلفنی با اولیایی که فرزندان خود را ثبت نام نموده اند، تکمیل و سپس نتایج نظر سنجی را همراه بندهای نمون برگ نظارتی جهت رصد ناظران وزارتی در قسمت فرم های اطلاعاتی سامانه نظارت به نشانی http://nezarat.medu.ir ثبت می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: با توجه به راهنمای نظارت بر فرایند ثبت نام، فایل آموزشی ساخت QR کد نظر سنجی از اولیا به شهرستانها و مناطق ارسال و مقرر شده است، فایل مذکور برای تمامی مدیران مدارس ارسال و مدیران نیز نسبت به ساخت QR در اسرع وقت اقدام و این موضوع به اولیای محترم اطلاع رسانی و در محل ثبت نام و در معرض دید اولیا نصب شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، وی همچنین گفت: ستاد ثبت نام منطقه در خصوص امکان دریافت نظرات والدین از طریق QR کد نظر سنجی نصب شده در محل ثبت نام در مدارس و یا بخش نظارت همگانی در سامانه پاسخگویی به شکایات از طرق مختلف نظیر تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی در فضاهای مجازی ( سامانه شاد) اقدام می کنند.

رضایی با بیان اینکه میزان مشارکت والدین در نظر سنجی های ثبت شده از طریق QR کد یا سامانه پاسخگویی به شکایات از مولفه های اصلی ارزیابی عملکرد مناطق در امر نظارت بر فرایند ثبت نام تلقی می شود، اظهار کرد: در بازه های زمانی مناسب، نتایج ارزیابی های مقطعی انجام شده و به اطلاع شهرستان ها و مناطق استان خواهد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در پایان یادآور شد: در همین راستا برنامه بازدید توسط کارگروه استانی نظارت بر ثبت نام دانش آموزان تهیه و تنظیم و به واحد های اداری و آموزشی استان ارسال شده است و بر اساس این برنامه، ضمن بازدید از شهرستان ها و مناطق و تکمیل فرم های نظارتی ویژه ادارات و مدارس، فعالیت ها ارزیابی و بازخورد لازم داده خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92213
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.