معاون آموزش و پرورش استان کرمان:


طرح تثبیت اُفت یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی در کرمان اجرا می‌شود

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کرمان گفت: طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی دارای افت تحصیلی تابستان جاری در مدارس، اجرا می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از مهر، طاهره زحمتکش در حاشیه نشست تخصصی با حوزه معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در ایام آموزش غیرحضوری بخشی از اهداف آموزشی دانش‌آموزان تحقق نیافت، لذا برای جبران آن در همان ایام برای دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم کلاس‌های جبرانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه پس از حضوری شدن کلاس‌ها از فروردین جاری کلاس‌های جبرانی در ساعات خارج از مدرسه برای سایر پایه‌های دوره ابتدایی برگزار شد، یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این برنامه در تابستان نیز در قالب طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان اجرا می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان افزود: این طرح برای دانش آموزان دارای سطوح عملکرد تحصیلی نیاز به آموزش و تلاش بیشتر و قابل قبول و با هدف مداخله آموزشی و جبران یادگیری دانش آموزان دارای افت تحصیلی اجرا می‌شود.

طاهره زحمتکش اضافه کرد: این طرح برای تمام دروس است، اما دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی دارای سطوح عملکرد نیاز به آموزش و تلاش بیشتر و قابل قبول در دروس فارسی و ریاضی و دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی دارای سطوح عملکرد نیاز به آموزش و تلاش بیشتر و قابل قبول در دروس فارسی، ریاضی و علوم تجربی در اولویت قرار دارند.

او یادآور شد: این کلاس‌ها در مدارس و یا پایگاه‌هایی که برای اجرای طرح ایجاد می‌شود، دایر خواهد شد و مدت زمان اجرای طرح ۲ هفته تا چهار هفته بستگی به نیاز دانش‌آموز به آموزش است، ضمن اینکه برای اجرای طرح از معلمان زبده و کارآزموده بهره گرفته می‌شود.

زحمتکش ابراز امیدواری کرد: با اجرای اقدامات و فعالیت‌های اثر بخش توسط دست اندرکاران امر، شرایط بهبود، ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بیش از پیش فراهم شود.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90189
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.