فیلم‌های جشنواره کودک و نوجوان در استان کرمان اکران شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: ۱۰ فیلم بخش مسابقه و فیلم‌های کوتاه داستانی و پویانمایی سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان همزمان با سراسر کشور در این استان اکران شده‌است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، محمدرضا علیزاده افزود: فیلم های جشنواره کودک و نوجوان جشنواره امسال در سینماهای گلستان امین رفسنجان، ناظرزاده بردسیر و غدیر بافت در حال نمایش است.

وی بیان کرد: اکران فیلم‌های سی و چهارمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان همزمان با هفته ملی کودک از روز جمعه ۱۶ مهرشروع شده است و تا روز سه‌شنبه ۲۰ مهر در سانس های ساعت ۱۵ و ۱۷ روی پرده می‌رود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: تماشای فیلم‌های این دوره جشنواره برای کودکان و نوجوانان استان رایگان و با هماهنگی انجام‌شده با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخشی از ظرفیت سالن های سینما به نهادها و اداراتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به ۲ فیلم ویژه جشنواره دراستان کرمان اظهار داشت: فیلم «سوییپر» با عوامل کرمانی به کارگردانی امین شجاعی به صورت اختصاصی فقط درسینماهای این سه شهرستان اکران خواهدشد.

وی ادامه داد: همچنین نمایش فیلم پسر رسول که با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درکرمان تولید شده است نیز به صورت ویژه در شهرستان های رفسنجان، بافت و بردسیر به نمایش گذاشته خواهد شد.

علیزاده گفت: سینماهای ناظر زاده بردسیر و غدیر بافت که از زمان تجهیز وآماده سازی درسال گذشته، تاکنون به دلیل محدودیت‌های کرونایی امکان نمایش فیلم نداشتند اکنون همزمان با این جشنواره افتتاح و فعال می شوند.

وی تاکید کرد: علاوه براین سه شهرستان که به صورت فیزیکی به نمایش فیلم می پردازند، علاقه مندان سایر نقاط استان هم می‌توانند به صورت آنلاین واز طریق پلتفرم های هاشور و  فیلیمو  به تماشای آثارموردعلاقه خود بنشینند  و از کارگاه های آموزشی جشنواره درپلتفرم تیوا استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی کرمان اظهار داشت: تعداد ۸۶ کودک و نوجوان در سطح استان متقاضی داوری این جشنواره بودند که از طریق سامانه مربوطه ثبت نام و برای آنان کارت داوری صادر شده است که طی این هفته با حضور در سینماهای یاد شده  یا تماشای آنلاین، می توانند نسبت به ثبت رای خود به منظور انتخاب بهترین فیلم ازنگاه مخاطب اقدام کنند.

وی تصریح کرد: شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در برنامه های جنبی واکران فیلم طی روزهای برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در کرمان به طور کامل  رعایت می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم در ماه‌های آینده با افزایش ضریب واکسیناسیون، شرایط بهتری را برای برگزاری جشنواره‌های هنری و سینمایی در استان کرمان داشته باشیم.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا تابش با شعار «سینما، سرزمین خیال» در حال برگزار است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77913
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.