نخستین بار در ایران


مدارس برنامه‌نویسی به طور آزمایشی در کرمان راه اندازی می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمان اعلام کرد: برای نخستین بار در کشور به همت وزارت ارتباطات این استان برای راه‌اندازی مدارس برنامه نویسی به عنوان نمونه کشوری انتخاب شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حسین ساجدی‌فر با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین وزارتخانه‌های ارتباطات و آموزش و پرورش اظهارداشت: در این زمینه برنامه‌نویسی به صورت تخصصی در دروس دانش آموزان دوره متوسطه استان کرمان گنجانده می شود.

به گفته وی همچنین در کنار کرمان در سطح کشوری استان گیلان نیز برای اجرای آزمایشی این طرح برگزیده شده و مراحل اجرایی شدن این مدارس در این دو استان در جریان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان ادامه داد: این طرح ابتدا در مدل های کوچکتری اجرایی می‌شود و در صورت موفقیت گسترش می‌یابد که اتفاق بسیار خوبی برای استان و کرمان است.

به گفته وی فرآیندهای مربوط به راه اندازی این مدارس در هماهنگی بیشتر با آموزش و پرورش در آینده نهایی خواهد شد.

ساجدی‌فر افزود: همچنین پاییز امسال یک همایش ملی در حوزه اقتصاد ‌دیجیتال‌ در استان کرمان برگزار می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان در ادامه ضمن تشریح ظرفیت های حوزه آی تی در این استان و با بیان اینکه کرمان بهشت معادن ایران است اما این استان را با هدف توسعه در تمامی شاخص‌ها، به بهشت برنامه نویسان کشور نیز تبدیل می‌کنیم اظهارداشت:برای این‌کار ابتدا باید زیرساخت های لازم را فراهم کرد زیرا ارتقای این حوزه می‌تواند به جهش استان در تمامی شاخص ها کمک کند.

مردم کرمان طعم شیرین اقتصاد ‌دیجیتال را خواهند چشید

وی ابراز داشت: فعالان اقتصاد دیجیتال قول سرمایه گذاری در استان کرمان را داده اند و بستر را برای فعال‌سازی حوزه های مختلف اقتصاد ‌دیجیتال در استان فراهم می کنیم تا مردم طعم شیرین آن را بچشند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: اکنون نیز کرمانی های بسیاری به حوزه اقتصاد دیجیتال ورود کرده اند اما چون بستر آن‌ در این استان فراهم نیست، برخی استعدادهای ما در استان های دیگر در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به برخی ضعف ها و کم کاری ها در توسعه نوآوری های حوزه دیجیتال و آی تی در کرمان گفت: معادن روزی تمام می شوند اما توسعه بر مبنای آی تی برکات بسیار و مستمر خواهد داشت.

ساجدی فر در ادامه نقش رسانه ها را در مطالبه گری برای تحقق توسعه در این حوزه مورد تاکید قرار داد.

وضعیت ارتباطی کرمان زیبنده نیست

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: این استان وضعیت مناسبی در حوزه ارتباطات ندارد و در تمامی شاخص های ارتباطی استان آخر یا یکی مانده به آخر است که زیبنده دیار کریمان نیست.

وی ادامه داد: کرمان به لحاظ درآمدزایی جزو چهار استان برتر کشور است در حالی که وضعیت ارتباطات این استان متناسب با این شاخص ها رشد نکرده و باید فکری اساسی برای آن شود.

ساجدی فر تصریح کرد: وعده های خوبی از سوی وزارت ارتباطات دریافت کرده ایم و استاندار کرمان نیز قول هایی برای همکاری داده‌است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم پیگیر هستند که در بحث ارتباطات اتفاقات مناسبی در این استان رخ دهد.

تحقق پوشش دهی ۹۰ درصدی ارتباطات/راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در کرمان 

وی در ادامه گفت: تلاش ما این است که تا پایان سال آینده پوشش دهی ارتباطی استان کرمان را به بالای ۹۰ درصد برسانیم تا دغدغه مردم و مسئولان در این حوزه رفع شود و با فراغ بیشتری به سمت فناوری اطلاعات برویم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان افزود: اقتصاد فعلی استان به کشاورزی و معادن ناپایدار متکی است و با این مدل برداشت از منابع به توسعه پایدار نمی رسیم؛ تنها راه ما حرکت به سمت فناوری اطلاعات و توسعه گردشگری است که قدرت، ثروت، اشتغالزایی و توسعه پایدار برای ما به همراه خواهد داشت.

ساجدی فر گفت: استفاده از ظرفیت های فناوری اطلاعات برای توسعه گردشگری نیز خود کمک کننده است و نقش بسیار مهمی ایجاد می کند.

وی ادامه داد: وزیر ارتباطات نیز در این خصوص اعلام کرد اگر می خواهیم به توسعه پایدار برسیم باید پارک اقتصاد دیجیتال راه اندازی کنیم که استان کرمان ظرفیت خوبی در آن حوزه دارد.

داود میاندهی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان کرمان نیز در این دیدار ضمن تشریح فرآیندهای تهیه و انتشار فرآورده های خبری در این خبرگزاری رسمی و ملی بر توسعه همکاری های مشترک تاکید و اعلام آمادگی کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96298
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.