موج جدید کرونا؛ حضور دانش‌آموزان در مدارس شهرهای پرخطر ممنوع

موج تازه کرونا در شرایطی آغاز شده که به گفته معاون استاندار کرمان حضور در مدارس براساس دستورالعمل‌های پیشین است.

محمدصادق بصیری به «کرمان نو» گفت که آموزش از امروز آغاز شده و در هر شهر با توجه به رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت حضوری یا غیرحضوری بودن تعیین می‌شود.

در همین حال امروز مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش درباره چگونگی فعالیت مدارس در خیز چهارم کرونا و وضعیت برگزاری امتحانات نهایی توضیح داده است.

محمدمحسن بیگی گفته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای فعالیت مدارس مطابق گذشته اعمال خواهد شد و در شهرهای نارنجی و قرمز به هیچ‌وجه بازگشایی حضوری مدارس انجام نمی‌شود.

او ادامه داد که در شهرهای با وضعیت زرد و آبی دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی و هنرستانی‌ها آن هم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حضور حداکثر ۱۰ دانش آموز در هر کلاس می‌توانند به صورت اختیاری در آموزش حضوری شرکت کنند.

مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش درباره وضعیت برگزاری امتحانات نهایی با وجود شیوع بیشتر بیماری تصریح کرد: مطابق تصمیم گرفته شده و با توجه به اهمیت امتحانات نهایی در انتخاب رشته دانش‌آموزان و کنکور داوطلبان آزمون سراسری، ارزشیابی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و به طور حضوری است.

وضعیت شهرستان‌ها در کرمان

در استان کرمان شهرستان‌های ارزوییه، ریگان، کوهبنان، انار، منوجان، بم، نرماشیر، جیرفت، قلعه‌گنج، کهنوج، رودبار جنوب، کرمان، بردسیر، زرند، راور، سیرجان، و بافت در وضعیت زرد هستند که آموزش حضوری نهایتا با حضور ۱۰ دانش‌آموز قابل اجراست.

۲ شهرستان رفسنجان و شهربابک هم در وضعیت پر خطر یعنی نارنجی قرار دارند و آموزش حضوری در این شهرستان‌ها ممنوع است.
رابر، فاریاب، فهرج و عنبرآّباد هم در وضعیت آبی هستند و آموزش حضوری همانند شهرهای زرد است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=67679
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.