واکسیناسیون فرهنگیان کرمان بزودی آغاز می‌شود

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه واکسیناسیون فرهنگیان این استان علیه کرونا بزودی و بعد از اختصاص واکسن توسط دانشگاه علوم پزشکی آغاز می‌شود از راه‌اندازی ۲ مرکز واکسیناسیون فرهنگیان در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، ماشاالله میرزاحسینی در نشست هماهنگی برنامه واکسیناسیون فرهنگیان در استان کرمان افزود: بازگشایی مدارس به عنوان یک اولویت در سال تحصیلی آینده مورد توجه وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت که خوشبختانه امکان اجرای آن با واکسیناسیون فرهنگیان فراهم شده است.

وی ادامه داد: در این رابطه هماهنگی های لازم با دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان به وجود آمده و در سطح شهر کرمان و شهرستان های استان، یک مرکز تجمیعی ویژه واکسیناسیون فرهنگیان در نظر گرفته شده که برابر استانداردهای مورد نیاز آمادگی اجرای طرح را دارد.

میرزاحسینی خاطرنشان کرد: فرهنگیان استان کرمان با اولویت پرسنل آموزشی شاغل در مدارس و کارکنان اداری به صورت نوبت بندی مدرسه ای تحت پوشش طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا قرار خواهند گرفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بر این اساس طرح واکسیناسیون فرهنگیان به محض اختصاص واکسن توسط دانشگاه علوم پزشکی این استان به آموزش و پرورش آغاز می شود گفت: فرهنگیان  بالای ۴۵ سال برای دریافت واکسن به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

ماشا الله میرزاحسینی اظهار داشت:  پیش بینی می شود تا پایان مرداد ماه تمام فرهنگیان استان کرمان دُز اول واکسن را دریافت کنند.

وی در رابطه با معلمان ترددی و غیربومی شهرستان و مناطق استان کرمان گفت: فعلا بر انجام واکسیناسیون در محل خدمت فرهنگیان تاکید داریم، اما برای آن دسته از فرهنگیانی که امکان حضور در محل خدمتی خود را ندارند نیز در روزهای آینده تمهیداتی ایجاد خواهیم کرد که در محل زندگی خویش واکسینه شوند و زمان اجرای آن را مدیران و روسای شهرستان ها و مناطق متعاقباً اعلام خواهند کرد.

میرزاحسینی با اشاره به اهمیت و تاثیر واکسیناسیون فرهنگیان در بازگشایی مدارس، از فرهنگیان استان کرمان درخواست کرد بر اساس برنامه زمان بندی که طی روزه های آینده آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق اعلام می کنند، در پایگاه های واکسیناسیون حضور یابند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: واکسیناسیون سرباز معلمان، پرسنل خرید خدمت، دانشجو معلمان متعهد خدمت و نیروهای حق التدریس نیز در دستور کار قرار دارد که زمان اجرای آن اطلاع رسانی خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74531
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.