به دنبال آموزش با کمترین کاستی و اختلال هستیم

وزیر آموزش و پرورش بعد از حضور در گلزار شهدای کرمان، در دیدار با ولی فقیه در استان گفت: همه تلاش و تاکید ما بر این است که کار آموزش با کمترین کاستی و اختلال همراه باشد و بتوانیم مسئولیت آموزشی امسال را به درستی به پایان برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: با شیوع کرونا در نیمه دوم سال تحصیلی گذشته همه غافلگیر شده بودند به طوری‌که مدارس تعطیل و خدمات آموزشی به صورت غیرحضوری در دسترس دانش آموزان قرار گرفت.

وی با بیان این‌که امسال را در شرایطی آغاز کردیم که ارزیابی‌های داخلی و بین‌المللی بر این است که دور بودن دانش آموزان از مدرسه مخاطرات جدی و گسترده‌ای را به همراه خواهد داشت افزود: مدرسه فقط جای آموزش نیست بلکه باید دانش آموز را در آن پرورش یافته و تقویت کرده و روابط اجتماعی‌شان را شکل دهیم بنابراین در تمام دنیا ترجیح بر این است تا جایی که امکان دارد به روش حضوری مدارس فعال باشند و وزارت بهداشت نیز اعلام کرد با رعایت پروتکل‌ها می‌توان مدارس را فعال کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از آموزش‌ها به صورت غیرحضوری و در فضای مجازی دنبال می‌شود اظهار کرد: شبکه شاد با عضوت بیش از ۱۱ و نیم میلیون دانش آموز هم‌اکنون فعال است و روز به روز نیز ظرفیت‌های این شبکه افزایش پیدا می‌کند و مشکلات برطرف و پاسخ به یک نیاز جدی را دنبال می‌کند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه برای کسانی که دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند ندارند، آموزش تلویزیونی پیش بینی شده و در روز بیش از ۲۰ ساعت آموزش در شبکه‌های مختلف تلویزیون داده می‌شود افزود: همه تلاش و تاکید ما بر این است که کار آموزش با کمترین کاستی و اختلال همراه باشد و بتوانیم مسئولیت آموزشی امسال را به درستی به پایان برسانیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش جزء مجموعه‌هایی است که بیش از سایر دستگاه‌های اجرایی کشور مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و تاکید ایشان در نشست‌های مختلف بر اجرای سند تحول بنیادین است که مبتنی بر آموزه‌های تعلیم و تربیت اسلامی و تجربیات سال‌های قبل آموزش و پرورش ایران و بهره‌گیری از تجربیات بین المللی است اظهار کرد: با تاکید مقام معظم رهبری فعالیت‌ها با شتاب و دقت بیشتر و هدفگذاری‌های دقیق‌تری دنبال می‌شود و تاکید معظم رهبری بر این است که برنامه‌های زمان‌بندی شده عملیاتی برای رسیدن به اهداف در دستور کار قرار بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این زمینه ۲۵ مورد را مشخص کردیم تا نتایج قابل مشاهده‌ای داشته باشد و به استان‌ها ابلاغ شده و تلاش می‌کنیم با کوشش همه دوستان اهداف تعلیم و تربیت به درستی پیش برود.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه بر این باور هستیم که معلمان سربازان پیشرفت کشور هستند افزود: باید تصویر آینده کشور در مدارس امروز شکل بگیرد و هرچه این تصویر مبتنی بر آرمان‌های انقلاب باشد، آینده انقلاب روشن‌تر و بهتر خواهد بود.

همه مدارس استان کرمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این دیدار اظهار کرد: همه مدارس استان کرمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال هستند. در روزهای نخست در برخی مناطق تا ۹۵ درصد حضور دانش آموزان را داشتیم.

وی افزود: بازدیدهای مختلفی در زمینه رعایت مسائل بهداشتی از مدارس صورت گرفته و دو مرتبه استان کرمان در رعایت پروتکل‌ها در کشور برتر شد و بیش از ۱۱ میلیارد تومان در سه مرحله، سرانه بهداشتی به حساب مدارس واریز کرده‌ایم و در مناطق کمتر توسعه یافته کاروان توزیع لوازم بهداشتی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعزام شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=56752
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.