کانال پلیس فتا در شبکه شاد، پل ارتباطی با دانش‌آموزان است

رییس پلیس فتای استان کرمان از راه‌اندازی کانال پلیس فتا در برنامه شاد خبر داد و گفت: دانش آموزان در این کانال می توانند علاوه بر دریافت آموزش‌های لازم برای تأمین امنیت و ایمنی خود در فضای مجازی، به عنوان همیار با پلیس فتا همکاری کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، سرهنگ امین یادگار نژاد با بیان اینکه بی‌اطلاعی دانش آموزان از تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی زمینه‌ساز به خطر افتادن دانش آنهاست، اظهار کرد: پلیس فتا در این کانال محتواهای آموزشی موردنیاز دانش آموزان را در قالب عکس نوشته، داده نما، کلیپ‌های آموزشی، هشدارهای متنی و … در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد که با مطالعه آن می‌توانند در برابر بسیاری از تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی آگاه شوند.

وی افزود: این آموزش‌ها بیشتر محور جرائم رایج و جرائم نوظهور علیه کودکان و نوجوانان است تا دانش آموزان بتوانند به مطالعه آن‌ها با این قبیل جرائم برخورد ایمن و قانونی داشته باشند و آسیبی نبینند.

یادگار نژاد فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی برای دانش آموزان را از دیگر اهداف راه‌اندازی کانال پلیس فتا در اپلیکیشن شاد عنوان کرد و گفت: فرهنگ‌سازی، اثربخش‌ترین راهکار مقابله با تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان است چرا که باید در استفاده از فضای مجازی هوشمندانه و منطبق باسواد رسانه‌ای عمل کرد.

رییس پلیس فتا کرمان بیان داشت : انتشار محتواهای آموزشی در خصوص سواد رسانه‌ای، سواد کاربری فضای مجازی، کلاس‌های برخط و مطالب متنوع فضای مجازی در دستور کار این کانال خواهد بود، دانش آموزان، والدین و فرهنگیان عزیز می‌توانند از طریق آدرس shad.ir/policefata در برنامه شاد با ما همراه شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70755
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.