کتابخانه مرکزی سیرجان؛ وعده‌ای که هرسال در هفته کتاب داده می‌شود

رئیس کتابخانه‌های عمومی سیرجان با اشاره به جای خالی کتابخانه مرکزی در این شهرستان اقتصادی، صنعتی و معدنی گفت: هرسال در هفته کتابخوانی وعده ساخت این کتابخانه داده اما بازهم فراموش می‌شود و هیچ اقدامی انجام نمی‌گیرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حسن بلوردی افزود: سیرجان شهرستانی با اقتصاد، صنعت و معدن پیشرفته و از بنیه اقتصادی بالایی برخوردار است اما هنوز کتابخانه مرکزی ندارد و این درحالی است که ظرفیت ها و تقاضا برای کتابخوانی نیز زیاد است.

به گفته وی اینک ۱۵ کتابخانه در شهرستان سیرجان فعالیت دارد که در این کتابخانه ها افزون بر ۱۸۰ هزار عنوان کتاب موجود است و ۲۳ کتابدار نیز در این بخش مشغول به کار هستند.

بلوردی تصریح کرد: در شهرستان سیرجان ۱۱ هزار نفر کتابخوان داریم که همه آنان در مسابقات کتابخوانی جشنواره رضوی شرکت کردند و نقطه عطفی در تاریخ کتاب این شهرستان است.

 

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان سیرجان بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا فعالیت کتابخانه ها به صورت مجازی در شبکه های اجتماعی ادامه یافت و نشست های کتابخوانی، قصه گویی، جمع خوانی، معرفی کتاب، حافظ خوانی و شعرخوانی در کتابخانه های سیرجان متوقف نشد.

وی با تاکید بر برگزاری کیفی برنامه‌های فرهنگی هفته کتاب افزود: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و آگاه‌سازی مردم از خدمات کتابخانه‌هاست که امیدواریم بار دیگر پویایی و نشاط گذشته در کتابخانه‌ها را با حضور دوستداران کتاب شاهد باشیم.

۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی و تا ۳۰ آبان هفته کتاب و کتابخوانی نام گرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80090
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.