معاون تحقیقات و فناوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:


کرمان رتبه اول در تحقیقات کاربردی کشوری را دارد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر این دانشگاه با اشاره به رتبه‌های کسب‌شده گفت: رتبه اول در تحقیقات کاربردی کشوری، رتبه سوم در فعالیت خلاقانه در مدیریت پژوهش و رتبه اول در فعالیت خلاقانه در مراکز تحقیقاتی از جمله مقام‌های کسب شده این دانشگاه بوده که موجب افتخار استان شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، عباس پرداختی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۵۴۵ نفر بوده است که از این تعداد تنها ۸۹ نفر هیچ مقاله‌ای در “اسکوپوس” نداشتند.

وی افزود: در حال حاضر در ارسال مقالات اسکوپوس در رتبه نهم هستیم و تعداد مقالات بین‌المللی امسال تاکنون به ۳۰۰ مقاله رسیده است.

پرداختی با اشاره به شرکت پژوهشگران این دانشگاه در تألیف کتب بین‌المللی گفت: همچنین از نظر تألیف مجله‌های تحقیقاتی بین‌المللی با ۱۲ مجله در رتبه ۴ کشوری قرار داریم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه ستاد سلول‌های بنیادین توضیح داد: این تفاهم‌نامه در زمینه‌های جراحی، عفونی، پوست و مو، دندانپزشکی، خون و انکولوژی، چشم پزشکی، زنان و ناباروری و ترمیمی و سوختگی منعقد شده است.

پرداختی با بیان خرید سه دستگاه جدید به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان برای آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان از نظر ارتباط با صنعت با ۴ میلیارد تومان قرارداد در رتبه سوم کشوری قرار دارد؛ همچنین تفاهم‌نامه‌ای با ستاد زیست فناوری معاونت علمی نیز بسته شده است.

وی در رابطه با دیگر رتبه‌های کسب شده توسط دانشگاه علوم پزشکی گفت: رتبه اول در تحقیقات کاربردی کشوری، رتبه سوم در فعالیت خلاقانه در مدیریت پژوهش و رتبه اول در فعالیت خلاقانه در مراکز تحقیقاتی از جمله مقام‌های کسب شده این دانشگاه بوده که موجب افتخار استان شده است.

پرداختی همچنین از قرارداد مشترک دانشگاه علوم پزشکی کرمان با یونسکو خبر داد و گفت: در تاریخ ۲۸ نوامبر ۲۰۲۱ این قرارداد منعقد شد. طبق این قرارداد تأمین مالی یونسکو برای توزیع و انتشار کتاب رفرنس یونسکو در زمینه سواد آینده‌ها در ایران توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان (پژوهشکده آینده‌پژوهی در سلامت) تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: همچین طبق این قرارداد دانشگاه علوم پزشکی کرمان به نمایندگی از ایران به عضویت شبکه بین‌المللی سواد آینده یونسکو درآمد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81354
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.