۵۰ درصد مدارس غیردولتی استان فاقد استحکام هستند| ساخت مدرسه اتیسم در انتظار اعتبار

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمان با بیان اینکه استحکام بنا مدارس خط قرمز ماست گفت: متاسفانه ۵۰ درصد مدارس غیردولتی استان فاقد استحکام هستند.

به گزارش کرمان‌نو، رضا هدایتی عصر امروز دوشنبه ۷ شهریور در نشست خبری افزود: عمده مشکل ما در استان این موضوع است و از بین ۱۲ مشاوری که برای تایید بنا فراخواندیم فقط ۲ مشاور راضی به انجام تاییدیه استحکام بنا مدارس استان شدند.
او در خصوص وضعیت بناهای مدارس دولتی استان گفت: ۵ هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی داریم که ۲۰ درصد آن‌ها نیاز به بازسازی دارند، در کل ۲۱ مدرسه سنگی و ۱۳۰ مدرسه کانکسی داریم.
هدایتی با اینکه طبق قانون دولت موظف به تکمیل مدارسی است که ۳۰ درصد آن توسط خیران انجام شده گفت: برای تکمیل مدارس خیرساز نیمه تمام حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.
او افزود: ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سفر رییس جمهور به سازمان نوسازی کرمان داده شده که ۶۰۰ میلیارد آن برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.
مدیرکل نوسازی استان کرمان اضافه کرد: این میزان اعتبار، سه ساله است و برای امسال ۲۰۰ میلیارد آن هزینه می‌شود.
هدایتی در پاسخ به سوال خبرنگار کرمان‌نو در خصوص ساخت مدرسه اتیسم گفت: تعهدات خیر برای ساخت این مدرسه تمام شده و امیدواریم از ماه آینده تکمیل این پروژه شروع شود.
او افزود: با توجه با تاکیدات وزیر آموزش و پرورش و استاندار کرمان ساخت مدرسه اتیسم در اولویت است و امیدواریم این مدرسه برای سال تحصیلی آینده آماده شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96096
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.