استاندار کرمان:


ارگان‌ها باید پیگیر طرح‌های سرمایه گذاران باشند

استاندار کرمان از این که ارگان های دولتی پیگیر متقاضی‌ها و سرمایه گذاران نیستند گلایه کرد و اعلام کرد:عدم پاسخ به یک استعلام باعث توقف کار می‌شود.

جلسه پنجره واحد اقتصادی صبح روز سه شنبه ۲۶شهریور با حضور استاندار، معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مسوولان استانی در سالن پیامبر اعظم استانداری تشکیل شد.
استاندار در این جلسه از متوجه نبودن بعضی ارگان ها از روند جلسات پنجره واحد گلایه کرد و گفت: «اگر متقاضی مراجعه نکند، ارگان ها باید پیگیر دلیل مراجعه نکردن آن ها باشند. زیرا اگر استعلام ارگانی بی پاسخ بماند، بقیه استعلام ارگان ها بی فایده است و روند متوقف می‌شود. مطمعنا ما باید به دنبال سرمایه گذار باشیم، ممکن است متقاضی نخواهد به ارگان مراجعه کند.»

در پنجره واحد  ۲۶شهریور  مشخص شد در صورتی که متقاضی جهت بررسی طرح خود، به ارگان دولتی مراجعه نکرد، ارگان مربوطه به پنجره واحد اطلاع دهد تا از طریق مسوولان پنجره واحد، دلیل مراجعه نکردن سرمایه گذار  بررسی شود.

ثبت اطلاعات در سامانه

استاندار کرمان در این جلسه مصوب کرد که دستگاه هایی مانند محیط زیست، حمل و نقل و راهداری  و… برای دریافت پاسخ استعلام،  اطلاعات خود را در ستاد سرمایه گذاری در سامانه وارد کنند.

دستور کار جلسه

در این جلسه پس از بررسی استعلامات و مصوبات جلسه گذشته، مشخص شد بعضی پروژه ها به دلیل نیازمندی به نظر مراکز کشوری به زمان بیشتری نیاز دارند، پروژه‌ای مانند طرح تولید سنگ آهن، آهن دانه بندی شده شرکت فولاد بوتیای ایرانیان یک ماه برای بررسی و پاسخ استعلامات زمان لازم دارد.

همچنین در این جلسه مقرر شد محیط زیست لیستی به استانداری ارایه دهد که کدام یک از طرح های زیست محیطی نیاز به بررسی سازمان محیط زیست کشور دارد و چه شرایطی لازم است تا این بررسی ها به استان منتقل شوند؟

پاسخ استعلام طرح تولید مات مس، پاسخ استعلام طرح تولید آرد گندم نرم در بم و توزیع استعلام طرح تولید سنگ آهن و آهن دانه بندی بوتیای ایرانیان توسط ارگان های مختلف از جمله موارد بررسی شده در این جلسه بود.

آب شرب محیاآباد

فضای سبز «محیا آباد» با آب شرب، آبیاری می‌شود و به گفته شهردار این منطقه، نیاز است که شکل  آبیاری آن تغییرکند و از آبیاری تحت فشار استفاده شود که نیازمند یک چاه جداگانه است. اما این موضوع با مخالفت ارگان های مربوط روبرو شد.

نماینده محیط زیست در این خصوص گفت: کارخانه «پگاه»، فاضلاب زیادی دارد که تصفیه آن توسط خود کارخانه انجام شده و برای تامین آب فضای سبز «محیا آباد» پیشنهاد می شود.

قرار شد این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=34905
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.