خسارت ۳۷۰ میلیارد ریالی بارش‌ها در استان کرمان

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه بارش باران و برف طی ۴ روز اخیر افزون بر ۳۷۰ میلیارد ریال به محورها و ابنیه ارتباطی شمال این استان خسارت وارد کرده، گفت تمام محورهای ارتباطی اصلی و فرعی که بر اثر بارش برف و باران مسدود شده بود، تا صبح امروز با تلاش راهداران بازگشایی شده است.

احسان عراقی‌زاده روز دوشنبه گفت: بارندگی های اخیر خسارت‌های بسیاری به محورهای ارتباطی شمال استان کرمان از جمله تخریب شانه‌های راه‌های اصلی و فرعی، راه‌های روستایی شنی، آب بردگی محورها، تخریب رویه های آسفالت به علت نمک پاشی و یخ زدایی مستمر، خسارت به خط کشی محورهای اصلی و فرعی، تخریب و خوردگی پل‌ها در گردنه های برف‌گیر استان کرمان و تخریب سازه های کمکی رادیه و برید ابنیه ارتباطی (به منظور مقابله با پدیده آب شستگی در پایه های پل) وارد کرده است.

به گزارش ایرنا وی اظهار داشت: تمام محورهای ارتباطی اصلی و فرعی این استان که بر اثر بارش برف و باران مسدود شده بود، تا صبح امروز (دوشنبه) با تلاش راهداران بازگشایی شده و اینک تردد ایمن و روان در این محورها برقرار است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: محور کرمان – شهداد در محدوده تونل سیرچ که به علت بارش شدید برف مسدود شده بود، بامداد امروز پس از هفت ساعت تلاش مداوم راهداران و متولیان بازگشایی شد.

استان کرمان از عصر پنج‌شنبه در بسیاری از مناطق شاهد بارس نزولات جوی بود این بارش‌ها تا صبح امروز (دوشنبه) در برخی مناطق ادامه داشت.

استان کرمان دارای ۲۲ گردنه برفگیر به طول یک‌هزار و ۵۰ کیلومتر است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=40300
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.