کانال های مجازی کارهایی می‌کنند که ابتدای انقلاب نافقین می‌کردند


انتقاد استاندار کرمان از فضای مجازی

استاندار کرمان در جلسه شورای اداری استان کرمان با بیان اینکه امروز رسم شده در شبکه‌های مجازی هر مطلب درست یا نادرستی منتشر می‌شود و حتی شاهد هستیم برخی سایت‌ها نیز این مطالب کذب را نشر می‌دهند، عملکرد برخی خبرنگاران را مورد انتقاد قرار داد.

محمدجواد فدایی اظهار کرد: متاسفانه برخی خبرنگاران تیترهای خلاف واقع می‌زنند و از سوی دیگر کانال‌های مجازی کارهایی می‌کنند که در ابتدای انقلاب افراد خلاف نظام، منافقین و کمونیست‌ها می‌خواستند انجام دهند. و این کارها در ظاهر معتقد به نظام انجام می‌شود این در حالی است که باید اصول حاکم بر خبردهی و خبرگیری رعایت شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری او از نحوه اطلاع‌رسانی سخن به میان آورد و عنوان کرد: باید اصول خبر دادن و خبر گرفتن، اظهار نظر کردن و اظهار نظر شنیدن و گزارش دادن و گزارش گرفتن در بحث اطلاع رسانی به شدت رعایت شود.. اصل حاکم بر خبردادن، علم قاطع است و دنباله روی از موضوعی که علم دقیق به آن نداریم، صحیح نیست. نظرهای بدون علم و تحقیق، ستایش کردن و انتقاد بدون علم، تصمیم بدون برهان و … از پیامدهای انتشار اخبار بدون علم و آگاهی می‌باشد.

وی به تشریح مبحث شیوه درست گزارش گرفتن پرداخت و بیان کرد: باید تحقیق لازم برای صحت یک خبر داشته باشیم و اگر تحقیق نکنیم گزارش نادرستی دریافت می‌کنیم و در نتیجه براساس آن تصمیم‌گیری می‌شود و حتی ممکن است با این کار به دلیل نادانی به گروهی آسیب برسانیم.

فدایی با بیان اینکه متاسفانه امروز رسم شده در شبکه‌های مجازی هر مطلبی درست یا نادرستی منتشر و حتی شاهد هستیم برخی سایت‌ها نیز این مطالب کذب را نشر می‌دهند اظهار کرد: متاسفانه برخی خبرنگاران تیترهای خلاف واقع می‌زنند و از سوی دیگر کانال‌های مجازی کارهایی می‌کنند که در ابتدای انقلاب افراد خلاف نظام، منافقین و کمونیست‌ها می‌خواستند انجام دهند. و این کارها در ظاهر معتقد به نظام انجام می‌شود این در حالی است که باید اصول حاکم بر خبردهی و خبرگیری رعایت شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان، سرقت به عنف را مصداق عینی ناامنی دانست و بیان کرد: برای کاهش سرقت به عنف کارهای خوبی در حال انجام داریم و تا پایان سال تعدادهای دوربین شهر کرمان به ۲۷۰ دوربین خواهد رسید.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: از مدیران استانی می خواهیم دستگاه‌های اجرایی خودروهای خود را مجهز به سیستم ردیاب کنند که این کار می تواند از خودروهای خود مدیران در دستگاهشان آغاز شود.

فدایی با بیان اینکه ارتقا سیستم اداری یکی از موضوعاتی است که مقرر شده در جلسات شورای اداری بررسی شود، افزود: رضایت مردم از نظام در گرو کارایی سیستم اداری است. سرعت العمل، استفاده از حداکثر ظرفیت قانونی و نظر کارشناسان و همچنین پاسخگویی یکسان به مراجعان از ویژگی‌های سیستم اداری کارا و پویا می‌باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36157
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.