رکاب‌زنی از گواتر تا بم، به یاد جان‌باختگان زلزله ۸۲

دوچرخه‌سواران تهرانی که به‌ مناسبت گرامیداشت سالروز زلزله پنجم دی‌ ماه ۸۲ بم، مسیر یک‌هزار و صد کیلومتری را از گواتر چابهار استان سیستان‌وبلوچستان به مقصد بم را آغاز کرده‌اند، شامگاه گذشته (جمعه) به قلعه‌گنج در جنوب استان کرمان رسیدند.

هادی قربان‌زاده، سرپرست این تیم ۸ نفره دوچرخه سواری به ایرنا گفت: این حرکت فرهنگی ورزشی به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره همه جانباختگان زلزله بم ترتیب داده شده که آغاز آن از گواتر، نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بود.

وی افزود: در این سفر، مسیر شهرستان‌های چابهار، جاسک، جوخون، بشاگرد، گوهران و قلعه‌گنج را رکاب زده‌ایم و همچنین شهرستان‌های کهنوج، جیرفت تا بم را پیش رو داریم.

قربان‌زاده ادامه داد: بزرگترین مزیتی که در این سفر با آن مواجه بودیم، مهمان‌نوازی مردم خونگرم و مهربان شهرستان‌های طول مسیر بود به عنوان مثال در منطقه گوهران بشاگرد خانه‌ای بود که ما برای صرف صبحانه به آنجا رفتیم و پیرمرد صاحبخانه با وجود تنگدستی‌اش برای ما صبحانه تهیه کرد و هنگامی که قصد داشتم پول صبحانه را پرداخت کنم، رفتار من را نوعی توهین به خودش عنوان کرد و من نتوانستم کاری انجام دهم جز اینکه برای قدردانی بغلش کردم و این حرکت، ما را تحت تاثیر گذاشت.

وی گفت : خانم معمارزاده با ۵۰ سال سن، تیم ما را همراهی می‌کند و اصالتا اهل بم است.

زمین‌لرزه بم، با بزرگی ۶.۶ ریشتر که در ساعت ۵:۲۶ بامداد روز جمعه پنجم دی‌ماه ۱۳۸۲ به مدت ۱۲ ثانیه شهر بم و مناطق اطراف آن در شرق استان کرمان را لرزاند.

این زمین‌لرزه بعد از زمین‌لرزه رودبار، منجیل و طارم بیش‌ترین تلفات انسانی (حدود ۳۰ هزار نفر) را در میان زمین‌لرزه‌های سده ۱۴ داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38844
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.