فعال شدن لیگ فوتبال شهرستان‌های کرمان

به گفته رئیس کیمته اطلاع‌رسانی و روابط‌ عمومی هیات فوتبال استان کرمان، لیگ‌ فوتبال و فوتسال مناطق در تمام شهرستان‌های این استان طی ۲ سال گذشته فعال شده است.

عرفان امیرخسروی افزود: لیگ‌های درون شهرستانی فوتبال و فوتسال در برخی از شهرستان‌های استان برای نخستین بار تشکیل شده و در برخی دیگر نیز پس از مدت‌ها تعطیلی، با اراده محکم هیات‌های فوتبال شهرستان‌ها مجدد آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: حرکت جهادی رییس هیات فوتبال استان و تلاش‌های مستمر و پیگیری‌های مداوم وی، خونی تازه به رگ‌های فوتبال استان کرمان تزریق کرد و سبب شد تا حالا در همه شهرستان‌های استان لیگ‌های فوتبال و فوتسال برقرار باشد.

وی با بیان اینکه لیگ فوتسال بانوان استان کرمان در رده سنی بزرگسالان به زودی آغاز خواهد شد، گفت: لیگ فوتسال بانوان این استان با شرکت ۱۱ تیم در ۲ گروه با پیگیری مرضیه جعفری نایب رئیس بانوان هیات فوتبال استان آغاز خواهد شد.

امیرخسروی ادامه داد: ریاست هیات فوتبال استان کرمان توجه و نگاه ویژه‌ای به فوتبال بانوان دارد و چندی پیش ۲ کلاس مربیگری دروازه‌بانی در شهرستان‌های جیرفت و کرمان ویژه بانوان برگزار شد.

رئیس کیمته روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی هیئت فوتبال استان کرمان گفت: هیات فوتبال استان کرمان در تمرکززدایی برگزاری دوره‎های آموزشی بخش‌های متفاوت فوتبال و همچنین برقراری عدالت آموزشی در استان پهناور کرمان موثر عمل کرده‌ است.

وی با اشاره به برگزاری ۲ دوره آموزشی مربیگری به طور همزمان در شهرستان‌های کرمان و بافت اظهار داشت: در ابتدای ورود رئیس هیات فوتبال استان کرمان به این هیات، یک سری جلسات منظم با عنوان عارضه‌یابی برگزار شد که یکی از مشکلات حوزه آموزش برگزاری کلاس‌های و دوره‌ها به صورت انحصاری در شهر کرمان بود.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل زمستان سال پیش جمعی از مدیران هیات فوتبال استان کرمان به شهرستان‌های مختلف و دور و نزدیک استان سفر و امکانات و زیرساخت‌های آن‌ها را برای برگزاری کلاس و دوره آموزشی در شهرستان‌ها بررسی کردند و در یک نیازسنجی، دوره‌های آموزشی که برای برطرف کردن کمبودهای آن شهرستان لازم بود را مشخص کردند و با توجه به سیاست جدید هیات مقرر شد، دوره‌ها و کلاس‌ها در همان شهر یا شهرهای همجوار برگزار شود.

امیرخسروی با بیان اینکه برای نخستین بار در شهرستان بافت کلاس سطح یک فوتسال ایران برگزار می‌شود، تصریح کرد: یک دوره کلاس مربیگری درجه D هم قرار است در سیرجان برگزار شود، همچنین چندی پیش یک دوره آموزشی مربیگری دروازه‌بانی فوتبال در جیرفت برگزار شد و کلاس‌های متفاوت دیگری چه در حوزه داوری و مربیگری در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شد.

وی افزود: این تقسیم کلاس‌ها با توجه به نیازسنجی صورت گرفته در ابتدای فعالیت علی قرایی در هیات فوتبال استان، سبب شده که یک عدالت آموزشی هم از بابت نیروی انسانی در استان شکل بگیرد که پیش از این در بسیاری از نقاط استان ازجمله با کمبود داور حتی برای برگزاری لیگ‌های شهرستانی مواجه بودیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=40696
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.