استاندار کرمان: ۱۳۰ هزار میلیارد تومان طرح آماده اجرا در منطقه با مشکل تامین آب روبه‌رو است

استاندار کرمان گفت: ۱۳۰ هزار میلیارد تومان طرح با اشتغالزایی ۱۴ هزار نفر آماده اجرا در استان کرمان داریم که مشکل اصلی آنها تامین آب است.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم ،علی زینی‌وند صبح امروز در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان که با حضور محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد اظهار داشت: طرح‌های بالای هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان کرمان که تعداد آنها کم هم نیست با مشکل تامین آب روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه حدود 130 هزار میلیارد تومان طرح با اشتغالزایی حدود 14 هزار نفر آماده اجرا در استان کرمان داریم که مشکل اصلی آن‌ها تامین آب است گفت: آب به اندازه کافی در استان کرمان داریم اما این آب به صورت بهینه مصرف نمی‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه از میزان آب موجود استان، مصرف صنعت بسیار پایین بوده و نامتوازنی در مدیریت آب وجود دارد افزود: فاجعه مدیریت آب در کشور وجود دارد و بخش زیادی از منابع آبی هدر می‌رود.

وی با بیان اینکه سالی یک میلیارد دلار واردات لاستیک فوق سنگین در کشور داریم که بخش زیادی از آن در معادن استان مصرف می‌شود ادامه داد: با پیگیری‌های متعدد و مستمر طرح تولید لاستیک فوق سنگین در کرمان مصوب شد اما با تامین آب مشکل داریم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت آب بسیار اهمیت دارد که این آب در مصرف کشاورزی هدر نرود افزود: باید کشاورزان را قانع کرد که از این آب می‌شود بهره‌وری بیشتری داشت نه اینکه با غرق آبی کردن آن را هدر داد.

زینی‌وند با بیان اینکه انواع روش‌های تامین آب در استان در حال پیگیری است ادامه داد: از طرف دیگر از آب موجود در استان نیز باید مصرف بهینه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه وزیر نیرو اراده جدی برای رفع مشکل آب استان کرمان دارد گفت: در جلسه با وزیر نیرو در تهران راهکارهای کارشناسی برای رفع این مشکل، مطرح و پیگیری شد.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم صنعت باید کم آب‌بر تر باشد و از پساب آب نیز استفاده شود افزود: در حال حاضر هم صنایع استان مصرف آب کمتری داشته و آب در آنها بهینه مصرف می‌شود.

استاندار کرمان گفت: هر دستگاهی که در جذب اعتبارات اسناد خزانه کوتاهی کند باید در جلسات از آن دستگاه نام برد و پیگیری کرد که این روش جذب اعتبار برای استان از دست نرود.

جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه 886 میلیارد تومان از اعتبارات هزینه‌ای استان تخصیص داده شده است اظهار داشت: هزار و 493 میلیارد تومان معادل 35 درصد اعتبارات تملک دارایی استان تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه هزار و 35 میلیارد تومان اعتبار از طریق جذب اسناد در استان کرمان بوده که حدود 30 درصد آن جذب شده است گفت: با توجه به زمان محدودی که برای جذب اسناد داریم باید سایر دستگاه‌هایی که امکان جذب دارند اقدام کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85901
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.