افت ولتاژ برق جان جیرفتی ها را به لب رسانده است

قطعی برق و افت ولتاژ چند وقتی است که امان مردم جیرفت را بریده است.

به گزارش «کرمان نو» یکی از شهروندان شهرک بهشتی جیرفت در این باره به «کرمان نو» گفت:چند وقتی است که در این هوای گرم و طاقت فرسا برق بدون خبر قبلی مسوولان این اداره قطع می شود.

سعیدی افزود: در تمام طول روز شاهد ضعیف و قوی شدن برق هستیم و این سماله باعث سوختن و آسیب دیدگی تعداد زیادی از وسایل برقی مردم شده است.

وی تصریح کرد: آیا خسارت های وارده را شرکت برق قبول دارد؟ حالا خسارت به کنار با گرمای هوا چه کنیم؟

سعیدی ادامه داد: چند روز قبل از ساعت یک ظهر تا هفت شب برق نداشتیم و تحمل گرما واقعا برایمان سخت بود در این اوضاع کرونا جایی را هم نداریم که برویم.

پست فوق توزیع برق متهم ردیف اول قطعی برق در جیرفت

انجم شعاع رییس اداره برق جیرفت به «کرمان نو» گفت: در خصوص مشکلات افت ولتاژ و قطعی چند روز اخیر در جیرفت گفت: مشکل مربوط به قسمت پست های فوق توزیع در جیرفت بود.

وی افزود: گاهی پست های فوق توزیع دچار مشکل می شوند که این مساله باعث ایجاد مشکلاتی در مناطق مختلف می شود. چند روز قبل پست چهارراه برق دچار نقص شد که آن منطقه تحت تاثیر این مشکل ساعاتی را بدون برق سپری کرد.

وی تصریح کرد: گاهی خطوط دکل های بین شهری نیز دچار مشکل اتصالی می شوند که البته به ندرت هم پیش می آید و چند روز قبل این مشکل نیز در جیرفت پیش آمد که باعث شد برق مناطقی از شهر و حتی برخی از نقاط عنبرآباد دچار مشکل شوند.

وی ادامه داد: یکی از خطوط شهر را از دست دادیم و باید از جاهای دیگر برق تامین می کردیم که متاسفانه برخی نقاط کشش این بار را نداشتند.

مصرف بی رویه برق در جیرفت زیاد است

وی گفت: تا آخر تیرماه به احتمال نود درصد یک پست فوق توزیع ۴۰۰ هزار ولت که جزو قدرترین پست های دنیا است وارد مدار جیرفت می شود که قادر است تمامی مشکلات شهر جیرفت را حل کند.

انجام شعاع افزود: البته در بخش توزیع اوضاع خوبی داریم و اگر فرهنگ مصرف درست در میان مردم جا بیفتد دیگر شاهد اختلال در برق نخواهیم بود زیرا مردم جیرفت از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند و گاهی در منازل بیش از دو یا سه کولرگازی را همزمان در فصل گرما وارد مدار می کنند که برق کشش آن را ندارد.

هزینه ۳۰ میلیارد تومانی شرکت برق در جیرفت

مدیر امور برق جیرفت همچنین از هزینه سه میلیارد تومانی در چند روز اخیر برای رفع افت ولتاژ و شبکه اصلاح برق خبر داد و گفت: برای این مساله ۲۸ میلیارد تومان از منابع داخلی و ۲ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات عمرانی خرج شده است.

وی ادامه داد: طول شبکه  اصلاح و رفع افت ولتاژ مناطق روستایی و شهری جیرفت بیش از ۸ هزار متر است و برای رفع این مشکل ۲۰ ترانسفورماتور اجرا شد.

انجم شعاع تاکید کرد: ۵ هزار و ۷۰۰ متر شبکه افت فشار متوسط و ۲ هزار و ۲۰۰ متر شبکه فشار ضعیف برای اصلاح و رفت افت ولتاژ مناطق روستایی و شهری جیرفت اجرا شد.

انجم شعاع با اشاره به اینکه رفت و اصلاح افت ولتاژ مناطق روستایی و شهری این شهرستان در ۲۳ نقطه انجام شد افزود: از این تعداد ۱۷ منطقه روستایی بود و بقیه د مناطق شهری شامل کوچه استقلال ۱۵، رهجرد، کوچه جنب گردان، خیابان توحید و مسکن مهر خیران است.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50870
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.