در نشست کارگروه تحقق شعار سال مطرح شد؛


انتقاد رییس اتاق بازرگانی از قطع برق صنایع| سهم کرمان از خاموشی‌ها، بالاتر از متوسط کشور!

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: تحمیل خاموشی به صنایع مصداق خرید محبوبیت به قیمت اضمحلال و ضرر و زیان بخش خصوصی است و خسارت‌های سنگینی به علت قطعی برق به صنایع و واحدهای تولیدی وارد شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “سیدمهدی طبیب زاده” امروز ۱۳ خردادماه در سومین نشست کارگروه تحقق شعار سال(بررسی اثرات خاموشی برق بر صنایع استان کرمان) اظهار کرد: انتظار این است در سال “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدائی ها” همه برنامه ها در راستای تحقق شعار باشد اما آنچه که می بینیم خلاف این واقعیت است و نه تنها اقدامی برای حمایت جدی از تولید صورت نمی گیرد بلکه گاهی با بخشنامه ها و اقدامات، مانع تولید می شوند.

وی افزود: ماحصل اقدامات، وارد شدن خسارت های سنگین به تولید بوده و تحمیل خاموشی به صنایع مصداق خرید محبوبیت به قیمت اضمحلال و ضرر و زیان بخش خصوصی است و خسارت های سنگینی به علت قطعی برق به صنایع و واحدهای تولیدی وارد شده است.

طبیب زاده تصریح کرد: چرا باید سوء تدبیر و عدم برنامه ریزی در تامین برق موردنیاز کشور به جایی برسد که برای داشتن برق مصارف خانگی، واحدهای صنعتی و تولیدی زیان بدهند؟ مسئول این کار کیست؟ این است حمایت و پشتیبانی از تولید؟

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه انتظار این است در تصمیم گیری ها بحث تولید و فعالان اقتصای حتما لحاظ شود، بیان کرد: این تصمیمات تبعات اقتصادی سنگینی دارد و تحمیل خسارت های سنگین به صنایع قابل مقایسه با میزان درآمد شرکت برق از مصارف خانگی نیست.

وی افزود: تصمیم گری بدون حضور ذی‌نفعان، به کشور ضرر می‌زند و تبعات بحران‌های ناشی از عدم اشتغال خیلی بیشتر از بحران خاموشی است.

به گزارش ایسنا، “محمدرضا حبیبی” مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: به دلایل مختلف افزایش ۲۲ درصدی بار در سال جاری را شاهد بودیم و روز گذشته در کشور پیک بار سال گذشته را که ۵۸ هزار و ۲۰۰ مگاوات بود رد کردیم.

حبیبی تصریح کرد: جلسات متعددی با صنایع برای مدیریت بار داشتیم و برای کاهش بار با آنها تعامل داریم و به گونه ای عمل می‌کنیم بدون خاموشی و با کمترین زیان کار را مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: تلاش ما این بوده مدیریت کنیم نه اینکه خاموشی بدهیم و سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان پاداش براساس مجوزها به صنایع همکار پرداخت کردیم.

همچنین “حسین مهرابی” سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در این جلسه با اشاره به مسائل مطرح شده اظهار کرد: ریشه اصلی این گرفتاری ها در یارانه انرژی است.

وی ادامه داد: کشور مبتنی بر ۱۰ تا ۱۵ درصد هزینه واقعی انرژی، فروش را انجام می‌دهد و این سهم در کشاورزی کمتر و در صنایع بیشتر است که برای حل مشکل در بلندمدت اگر دولت قیمت های انرژی را به عدی که براساس قانون ۹۰ درصد فوب است، نرساند، این مسائل حل نمی شود.

به گزارش ایسنا، “محمدصادق بصیری” معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پیشنهادات برای جلوگیری از خاموشی ها باید جامع الاطراف باشد، گفت: کمبود برق در استان را باید مدیریت کرد تا مشکلات اجتماعی و امنیتی نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سرریز مشکلات اقتصادی امنیتی می‌شود و وضعیت موجود آسیب‌های زیادی به دنبال دارد، افزود: قطعی برق نارضایتی‌ها در جامعه را افزایش خواهد داد و مردم از این وضعیت ناراضی هستند.

بصیری تصریح کرد: سهم استان کرمان در خاموشی ها از میانگین کشوری بالاتر است و باید این سهم را با تعامل کاهش داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71882
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.