مدیردفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان:


برای تولید هر بیت کوین معادل مصرف ۳۵هزار مشترک خانگی برق مصرف می‌شود| مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان بابیان اینکه صنعت برق به دلیل استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال که مصرف برق بالایی را به خود اختصاص داده، تحت فشار است گفت: برای تولید هر بیت کوین معادل مصرف ۳۵هزار مشترک خانگی انرژی برق مصرف می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان درراستای پویش هرهفته بارسانه ها که با هدف ترویج و فرهنگ سازی مدیریت مصرف انجام میشود ، حمید علیزاده مدیردفتر مدیریت مصرف این شرکت درمصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: امسال با وجود خشکسالی ها و کاهش نزولات جوی و گرمای زودرس ۳۵۰۰تا ۴۰۰۰مگاوات تولید انرزی برق نیروگاه ها کاهش یافت که شاید توازن تولید و مصرف را برهم زد و باعث قطع برق و خاموشی های ناخواسته و ازپیش تعیین نشده درهفته های اخیرشد.
وی افزود: به طورمتوسط فروردین ماه حدود پنج درجه و اردیبهشت‌ماه نیز چند درجه افزایش دما در سطح کشور اتفاق افتاد که این به معنای استفاده زودتر از دستگاه‌های سرمایشی بود که خود بار قابل ملاحظه‌ای را نیاز دارد.
علیزاده درخصوص مصرف انرژی برق ادارات گفت: ادارات و سازمان ها موظف هستند که در ساعات اداری ۵۰درصد مصرف برق و بعداز ساعات اداری تا ۹۰درصد مصرف خودرا نسبت به سال گذشته کاهش دهند.
وی از کنترل و پایش روزانه مصرف برق ادارات خبرداد و گفت: از مشترکین میخواهیم که با تغییر در نحوه مصرف در طرح های پاسخگویی بار مشارکت و پاداش دریافت کنند.
وی با بیان اینکه پیک بار ازساعت ۱۲تا ۱۸ بعداز ظهر میباشد از مشترکین خواست تا از دور کند کولر استفاده کنند یا اینکه درجه کولر گازی را روی ۲۵ تنظیم کنند.
وی با اشاره به اینکه ۲۵درصد مصرف برق کشور مربوط به وسایل سرمایشی است ، اظهارداشت: اگر مشترکین ۱۰درصد صرفه جویی کنند خاموشی نخواهیم داشت.
وی به عقعقد تفاهم نامه همکاری با شرکت شهرک های صنعتی اشاره کردوگفت: ۴۰درصد مراکز صنعتی بزرگ شمال استان با صنعت برق در پیک بار همکاری داشتند که امیدواریم مابقی صنایع نیز در هفته جاری نسبت به عقد تفاهم نامه اقدام نمایند.
وی اضافه کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران صنایع موظف هستند در ساعات ۱۲تا ۲۱ مصرف برق هود را کاهش دهند.
وی اظهارداشت: صنایع به تناسب میزان همکاری پاداش دریافت خواهند کرد .
علیزاده با اشاره به طرح برق امید وزارت نیرو گفت: این طرح به منظور حمایت ا مشترکین کم مصرف و اصلاح الگوی مصرف انرژی برق اجراشده است که براین اساس در شمال استان کرمان ۱۵درصد مشترک پرمصرف ۵۵درصد خوش مصرف و ۳۰درصد مشترک کم مصرف داریم .
وی در پایان به استخراج غیرمجاز رمز ارزها اشاره کردو گفت تاکنون درشمال استان کرمان ۱۵۰۰دستگاه رمزارز غیرمجاز کشف ومتخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی همچنین گفت: ۴مشترک مجاز در کرمان و رفسنجان از انرژی برق برای استخراج رمزارزها استفاده میکنند که میزان استفاده آنها از ۵/۱ مگاوات تجاوز نمیکند.
علیزاده از مردم خواست درصورت مشاهده استخراج غیرمجازرمزارزها در شمال استان کرمان از طریق سایت سمات توانیر به آدرس www.tavanir.co.ir اطلاع دهند و تا سقف بیست میلیون تومان پاداش دریافت نمایند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72422
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.