سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان:


سوخت تعیین‌شده برای ناوگان حمل و نقل باری استان کرمان کافی نیست

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان می‌گوید: حمل و نقل و پخش مواد غذایی و انواع کالاها در استان با مشکل روبرو شده و سوخت تعیین‌شده برای ناوگان حمل و نقل باری استان کرمان کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدعلی دهقان ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان با بیان اینکه باید آمار و ارقام دقیق برای نیاز بنزین وانت نیسان‌ها در استان ارائه شود اظهار داشت: وسعت استان کرمان و فاصله شهرها از هم زیاد است و برای حمل و نقل کالاها به سوخت بیشتری نیاز است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وانت نیسان‌ها با مشکل کمبود سوخت در استان روبه‌رو هستند تصریح کرد: عملا حمل و نقل و پخش مواد غذایی و انواع کالاها در استان با مشکل روبه‌رو شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه بر‌اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور هر گونه افزایش قیمت کالاها و خدمات در استان‌ها جایز نیست افزود: ما می‌توانیم موارد را به مرکز کشور اعلام کنیم و در آنجا تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی استان نیز برای پخش تولیدات خود با مشکل کمبود سوخت روبرو هستند عنوان کرد: مقدار سوخت تعیین‌شده برای ناوگان حمل و نقل باری استان کرمان کافی نیست.

دهقان گفت: تمام واحدهای تولیدی و توزیعی استان که مشکل سوخت دارند مقدار مورد نیاز سوخت خود را به اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اعلام کنند.

مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه یک وانت نیسان در استان ماهیانه به 400 لیتر بنزین نیاز دارد ادامه داد: این در حالی است که فقط 200 لیتر بنزین دریافت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با افزایش قیمت بنزین شاهد افزایش قیمت کرایه‌های حمل و نقل در استان هستیم تاکید کرد: باید این افزایش قیمت در ستاد تنظیم بازار مصوب شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه خواسته رانندگان وانت‌های نیسان مبنی بر افزایش کرایه و یا تامین سوخت مورد نیاز به حق است افزود: فاصله شهرها در استان کرمان بسیار زیاد بوده و استان کرمان یک استان پهناور است.

وی با اشاره به اینکه در سطح بازار افزایش قیمت‌ها اتفاق افتاده است گفت: اگر در جلسات ستاد تنظیم بازار میزان افزایش کرایه‌ها مشخص نشود در واقع مردم ضرر می‌کنند.

حسینی‌نژاد با عنوان اینکه به‌طور میانگین در سطح بازار 10 تا 15 درصد شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم و باید به مردم اطلاع‌رسانی شود تصریح کرد: مردم نسبت به جلسات تنظیم بازار بی‌اعتماد شدند چرا که اینجا مسائلی بیان می‌شود که در سطح بازار واقعیت ندارد.

یوسف جعفری رئیس اتاق اصناف استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه نیاز است افزایش قیمت کرایه‌ها در جلسه ستاد تنظیم بازار تعیین شود و نرخ مشخص باشد تصریح کرد: وقتی نرخ مشخص باشد امکان نظارت و برخورد با تخلفات وجود دارد اما در حال حاضر هر کسی یک کرایه می‌گیرد و مردم هم سردرگم هستند.

نماینده اداره کل اطلاعات استان نیز در این جلسه با بیان اینکه رصد واقعی در بازار بیانگر این است که کالاها 10 تا 25 درصد افزایش قیمت داشته است اظهار داشت: اقلامی که با گازسوز کردن خودروها ارتباط داشتند افزایش 100 درصد دارند.

وی با تاکید بر اینکه بخش نظارتی بازار باید وارد عمل شود و آنگونه عمل کنند که نتیجه بدهد گفت: بازرسی از سطح بازار باید بیشتر شود و نباید آن را رها کرد.

وی با بیان اینکه افزایش بنزین مگر چقدر در هزینه‌ها  تاثیر داشته و باید هر گونه افزایش قیمتی دقیقا بررسی و کارشناسی شود افزود: در بحث سوخت باید ناوگانی که حمل کالا را انجام می‌دهد، حمایت و به مقدار مورد نیاز سوخت در اختیار آنها گذاشته شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38037
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.