با دستور رئیس جمهوری


طرح‌های گازرسانی کرمان با ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد

پروژه‌های گازرسانی به هشت شهر، ۹۳ روستا و ۱۲۰ واحد تولیدی و صنعتی استان کرمان در ارتباط تصویری استاندار کرمان با رئیس جمهوری و وزیر نفت و با اعتباری بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار امروز (پنجشنبه) به بهره‌برداری رسید.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، آیین بهره‌برداری همزمان طرح‌های گازرسانی به هشت شهر و ۹۳ روستا و ۱۲۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان کرمان در ارتباط تصویری استاندار کرمان با رئیس جمهوری و وزیر نفت برگزار شد.‌ 

گازرسانی به هشت شهر عنبرآباد، دوساری، ارزوئیه، فاریاب، حور، زهکلوت، ریگان و گنبکی در قالب ۱۸ هزار خانوار شهری، ۹۳ روستا در قالب ۱۴ هزار خانوار روستایی و همچنین ۱۲۰ واحد تولیدی و صنعتی با اجرای هزار و ۲۲۶ کیلومتر شبکه و با هزینه‌ای بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در استان کرمان آغاز شد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان، جمعیت تحت پوشش گاز این استان در بخش شهری به میانگین ۹۸ درصدی کشور رسیده و طی هشت سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می دهد.

رضا فلاح عنوان کرد: طی سال گذشته ۱۳ شهر و ۲۳۹ روستا و ۲۷۰ صنعت استان کرمان زیر پوشش گازرسانی قرار گرفتند.

فلاح همچنین از افتتاح طرح‌های گازرسانی در پنج شهر دیگر استان کرمان تا پایان سال جاری خبر داد و بیان کرد: سه هزار و ۳۳۰ روستا در این استان واحد گازرسانی هستند که سال ۹۲ تنها ۲۵ درصد آنها یعنی ۴۴۹ روستا از گاز لوله‌کشی بهره‌مند شده و در پایان سال گذشته این رقم به هزار و به ۴۳۳ روستا رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان افزود: در بخش روستایی طی دولت یازدهم و دوازدهم رشد ۲۰۰ درصدی گازرسانی در کرمان را شاهد بودیم و گاز یک هزار روستا در این استان برقرار شد.

فلاح گفت: در مجموع ۸۰ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش گازرسانی قرار گرفته‌اند و امیدواریم تا سال ۱۴۰۱ این میزان به ۹۵ درصد برسد.

این آیین از شهرستان ارزوئیه و با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان، نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار شهرستان ارزوئیه و تعدادی از مسئولان برقرار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72865
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.