قطع برق ۸۸ دستگاه اداری پرمصرف شرکت برق جنوب کرمان

با هدف تامین نیاز شبکه توزیع و جلوگیری از اختلال در تامین انرژی مصرفی مشترکان و در ادامه طرح برخورد با ادارات و دستگاه های اجرایی پرمصرف، روز گذشته (چهارشنبه ۸ تیرماه) برق ۸۸ اداره، نهاد دولتی و بانک در سطح ۱۶ شهرستان تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان قطع شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “مهرداد محسنی” مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان با بیان اینکه دستگاه‌هایی که الگوی مصرف را رعایت نکنند قطع انشعاب آن ها از طریق کنترل از راه دور و یا اعزام اکیپ‌های سیار به محل، قطع می شود گفت: با توجه به برگزاری کنکور سراسری در کشور و لزوم تامین برق در بخش خانگی، پایش ادارات، نهادهای دولتی و بانک‌ها در روزهای پیش رو با جدیت و حساسیت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان با اعلام این خبر افزود: با توجه به شدت گرما و افزایش دما در روزهای پیش رو و همزمان با برگزاری کنکور سراسری در کشور، نیاز به رعایت مصرف بهینه برق در تمامی بخش ها بیشتر احساس می شود و در صورت عدم توجه و همکاری، قطعا تبعات منفی به بار خواهد آمد، بنابراین طبق مصوبه هیئت وزیران، ادارات و نهادهای دولتی، باید در پیک ۱۴۰۱ مصرف برق خود را در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند.

وی تصریح کرد: در این مصوبه به صراحت اعلام شده است نهادهایی که همکاری لازم را در جهت کاهش مصرف برق انجام ندهند، اخطار قطع برق دریافت خواهند کرد و در صورت تکرار، با هماهنگی استانداری و فرمانداری‌ها برق آن‌ها قطع خواهد شد، چرا که خط قرمز ما، عدم خاموشی در بخش خانگی می‌باشد.

محسنی خاطر نشان کرد: در همین راستا و با هدف تامین نیاز شبکه توزیع و جلوگیری از اختلال در تامین انرژی مصرفی مشترکان، در ادامه طرح برخورد با ادارات و دستگاه های اجرایی پرمصرف، چهارشنبه؛ هشتم تیرماه، برق ۸۸ اداره، نهاد دولتی و بانک در سطح ۱۶ شهرستان تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان قطع شد.

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق جنوب استان افزود: از این تعداد، برق ۴۱ دستگاه از طریق کنتورهای کنترل‌پذیر و از راه دور قطع شد که سیرجان و جیرفت با ۷ نهاد بیشترین تعداد را داشتند. همچنین در شهرستان بم، بردسیر و بافت؛ ۴ نهاد، ارزوئیه و رودبارجنوب؛ ۳ نهاد، منوجان و کهنوج؛ ۲ نهاد و نرماشیر، قلعه‌گنج، فهرج، فاریاب و رابر هر کدام یک نهاد با قطعی برق مواجه شدند.

وی همچنین به قطعی برق ۴۷ دستگاه دولتی و بانک با مراجعه حضوری کارکنان مدیریت‌های برق شهرستان‌ها در محل اشاره کرد و افزود: از این تعداد شهرستان بم با قطعی برق ۹ نهاد در رده نخست قرار گرفت. شهرستان‌های کهنوج، جیرفت، سیرجان و عنبرآباد با ۶ نهاد، نرماشیر با ۳ نهاد، ارزوئیه با ۲ نهاد و ریگان، بافت، بردسیر، فهرج، قلعه‌گنج و منوجان هر کدام با یک نهاد، در رده های بعدی قرار گرفتند.

محسنی ضمن درخواست از مدیران دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم نسبت به رعایت مصرف بهینه برق و جلوگیری از اتلاف انرژی تاکید کرد و گفت: پایش ادارات، نهادهای دولتی، بانک‌ها و همچنین بخش‌های کشاورزی و صنعت تا پایان پیک تابستان با جدیت ادامه خواهد داشت و در صورت عدم توجه به تذکرات، برق مشترکین عمومی و اداری پرمصرف جهت حفظ پایداری شبکه سراسری با جدیت قطع و اسامی آن ها نیز از رسانه ها اعلام خواهد شد.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90916
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.