مشکلات آب و برق در کشور نتیجه سوء مدیریت وزارت نیرو است

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: مشکل آب و برق در کشور ما چیزی نیست که یک شبه ایجاد شود و نتیجه سوء مدیریت وزارت نیرو است.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، در آستانه فصل گرم سال قرار داریم و مردم استان کویری کرمان بزرگترین استان کشور در خشک‌ترین سال آبی ۵۰ سال گذشته خود در آستانه تابستانی سخت و طاقت‌فرسا قرار دارد و به دلیل سوء مدیریت مسئولان مجبورند تابستان را گرم‌ترین منطقه کشور با بحران کمبود آب و برق سپری کنند.

بحرانی که یک شبه ایجاد نشده و واقعیت چندین ساله حاکم بر بزرگترین استان کویری ایران است و در تمامی این سال‌ها مسئولان صرفاً به فکر حل اورژانسی و کوتاه مدت این معضل بودند و به نظر می‌رسند راهکارهای اندیشیده شده هنوز نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری شهرستان کرمان با بیان اینکه وزیر نیرو و وزارت نیرو بیشتر به دنبال شعار دادن هستند تا عمل کردن اظهار داشت: این مطلب را بارها گفتم و به خودشان هم تذکر دادم.

وی با بیان اینکه مشکل آب و برق در کشور ما چیزی نیست که یک شبه ایجاد شود افزود: چند سال است که به دنبال انتقال آب از خلیج فارس هستیم؛ آب به سرچشمه رسیده و وزارت نیرو حاضر نشد کاری کند که آب شرب از سرچشمه به کرمان بیاید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با طرح این سؤال که وزارت نیرو چه برنامه ریزی برای تامین آب شرب کرمان دارد گفت: ما در استان کرمان مدیران و نیروهای دلسوزی داریم اما در این شرایط مدیران استان چه می‌توانند بکنند.

انتقال آب از سرچشمه حداقل ۴ ماه طول می‌کشد

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته اقدامات و پیگیری‌های زیادی در سطح کلان انجام شد و بارها پیگیری کردیم که بتوانیم بخشی از آبی را که به سرچشمه رسیده را به کرمان بیاوریم عنوان کرد: هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای انتقال آب از سرچشمه به کرمان است که برای تامین اعتبار این پروژه با وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه به توافق رسیدیم.

وی با بیان اینکه مقرر شد بخشی از اعتبار این پروژه اعمال ماده ۵۶ شده، بخشی از آن را صنایع استان تامین کنند و بخشی از آن هم توسط سازمان برنامه و بودجه تامین شود افزود: تلاش فراوان و وقت زیادی برای انتقال آب به کرمان گذاشته شد.

زاهدی با اشاره به اینکه اجرای پروژه انتقال آب به کرمان حداقل چهار ماه طول می‌کشد اما این کار امسال انجام خواهد شد گفت: با اجرای این پروژه مشکل کمبود آب کرمان تا حدود ۱۰ تا ۱۲ سال آینده حل خواهد شد اما به این معنی نیست که مراقبت و رعایت نکنیم.

مسئولان عزم جدی برای مقابله با استخراج غیرقانونی رمزارز ندارند

وی با بیان اینکه دو سال پیش با مسئولان برق استان تماس گرفتم که استخراج رمزارز به صورت غیرقانونی در سطح گسترده در حال انجام است افزود: خود مسئولان استان شاهد استخراج قاچاقی و غیرقانونی رمزارز بودند اما کار اساسی برای آن انجام نشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استخراج رمزارز برق زیادی مصرف می‌کند و مقایسه میزان مصرف برق کنون مشترکان با برق مصرفی سال‌های گذشته آنها و افزایش سرسام آور برق مصرفی و تحمیل آن روی شبکه برای مسئولان و متولیان برق استان به راحتی قابل تشخیص، شناسایی و پیگیری است.
وی با بیان اینکه استخراج غیر مجاز رمز ارز بسیار زیاد است و از اداره کل اطلاعات و اطلاعات سپاه در خواست دارم در این حوزه ورود و برای شناسایی متخلفان کمک کنند افزود: هر چند بخش مهم و اصلی این حوزه به عهده متولیان حوزه برق است.

زاهدی با ابراز تاسف از قطع برق مراکز درمانی و عدم مقابله با متخلفان بیان کرد: وزارت نیرو متاسفانه فقط شعار می‌دهد و امیدواریم با تغییر دولت و روی کار آمدن مجموعه مدیران مدیر، مدبر، آینده نگر و جهادی در وزارت نیرو به این وضع خاتمه داده شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71904
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.