استاندار کرمان:


مصرف برق صنعتی استان کرمان در حال عبور از میانگین دنیاست

استاندار کرمان گفت: میانگین مصرف برق صنعتی استان کرمان در حال عبور از میانگین دنیاست اما نباید فقط گرد مس و فولاد بچرخیم و باید توازن در تولید را دنبال کرد زیرا این معادن پایان پذیر است.

به گزارش کرمان نو، علی زینی وند امروز ۱۲ اردیبهشت ماه در جشنواره تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان کرمان اظهار کرد: کشور در شرایط سختی قرار دارد و طبیعی است که در این شرایط بر قشر حقوق بگیر ثابت و کسانی که حقوق اندکی دارند، این فشارها مضاعف است.

وی افزود: اهداف انقلاب باید به گونه ای باشد که زندگی مسئولان تفاوتی با قشر عادی مردم نداشته باشد اما اکنون سختی روی قشر کارمند و کارگر فشار غیر قابل تحملی بعضا به وجود آورده که اگر غیرت ایرانی و پایبندی به هویت انقلاب، کشور و استقلال نبود، شاید وضعیت خیلی بدتری در زمینه اعتراضات داشتیم.

زینی وند با اشاره به اینکه برخی از اعتراات کارگری به حق است، گفت: در دل این اعتراضات سوءاستفاده هایی می شود و باید دقت کنیم و تشکل های کارگری باید حرفشان را بزنند و باید توجه داشت که برخی اوقات کد اشتباه دادن موجب می شود دچار تزلزل و عدم حمایت بشویم.

استاندار کرمان با بیان اینکه امروز داریم هزینه انقلاب و استقلال را می دهیم، اظهار کرد: ایران جنگ طلب نیست و برای کسانی که دشمن هویت، استقلال و تاریخ ایران هستند، این جناح و آن جناح ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر دوره سخت سال های ۹۷ و ۹۸ را پشت سر گذاشتیم و دوباره با ما به مذاکره نشستند، به دلیل پایه های اقتصادی و حضور قدرتمند امنیتی در منطقه است که اینها جدا از هم نیستند و کسی که این دو را مقابل هم قرار می دهد چه داخل و خارج از کشور باشد، دشمن هستند.

زینی وند تصریح کرد: اگر حضور تاثیرگذار سردار حاج قاسم سلیمانی در منطقه نبود و سنگرها از بین می رفت، امروز کسی با ایران مذاکره نمی کرد. جاده صاف کنی و اقتدار است که ما را پشت میز مذاکره و ادبیات دیپلماتیک ما را تاثیرگذار در منطقه و بین الملل قرار می دهد.

وی بیان کرد: راه نجات ما در تحقق شعار سال است که توسط مقام معظم رهبری اعلا می شود و اگر پایه اقتصاد ما محکم باشد و با تحریم و خروج یک فرد دیوانه از قرارداد بین المللی پول ما بی ارزش نشود، آن موقع از گردنه سخت عبور کرده ایم و ریشه آن در اقتصاد ملی است.

استاندار کرمان گفت: ما بازار قوی داریم که با همسایگان بیش از ۶۰۰ میلیون نفر است و نقدینگی شناور داریم که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

وی افزود: در استان کرمان تمرکز را بر ریل گذاری توسعه گذاشته ایم تا با تغییر دولت و مجالس، همه تکلیفشان را بدانند و اینکه فقط چهار معدن بزرگ اقتصاد کرمان نیست.

زینی وند با اشاره به پیگیری چند طرح سرمایه گذاری جدید در استان کرمان تصریح کرد: کارخانه پلاسما به جد دنبال می شود و به ادارات اعلام کردم برای طرح های دارای توجیه کسی حق ندارد زمین ندهد و باید مشکلاتشان حل شود.

وی با اشاره به اینکه مافیای واردات نمی گذارد برخی طرح ها در کشور اجرا شود، بیان کرد: میانگین مصرف برق صنعتی استان کرمان در حال عبور از میانگین دنیاست اما نباید فقط گرد مس و فولاد بچرخیم و باید توازن در تولید را دنبال کرد زیرا این معادن پایان پذیر است.

استاندار کرمان گفت: هنر مدیریت، تجمیع توانمندی ها در راستای رفاه و توسعه استان و کشور است و خوشبختانه در استان کرمان راه برای کار باز است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قوانین باید به نفع تشکل های کارگری و کارفرمایی باشد، افزود: از دست قوانین پرتعداد نالان هستیم و راه درازی در اصلاح قوانین در پیش داریم. قوانین دست و پاگیر مدیران ما را غیرجسور کرده است.

زینی وند با اشاره به اینکه قوانین ما قوانینی نیستند که برای کارگران امنیت شغلی ایجاد بکنند، گفت: در حوزه کارگری باید روی مهارت آموزی خیلی کار شود چراکه با این کار آسیب های کارگری کاهش و راندمان افزایش یافته است.

وی با اشاره به انتخابات و بحث های سیاسی بیان کرد: اگر کسی فکر می کند کشور را با یک جناح می تواند اداره کند، همین ابتدا شکست می خورد و اگر بتوانیم با هم افزایی همه شایستگان و مدیران جسور ذیل شعارهای رهبری کار کنیم طی سه چهار سال آینده به تعادلی در اقتصاد، معیشت، علم، سیاست و … می رسیم و استان کرمان به خوبی دارد جلو می رود و باید توازن در صنعت، بخش های اقتصادی و کشاورزی باشد.

استاندار کرمان گفت: منطقه گرایی و دید توسعه نامتوازن سهم مهلک در استان کرمان است و باید توسعه متوازن صورت بگیرد.

به گزارش کرمان نو، در این مراسم از نخبگان جامعه کار و تولید استان کرمان تجلیل شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69820
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.