نامه وزير نيرو به همه استانداران كشور درخصوص پيك برق| اختيار نحوه اختصاص پاداش همكاري به استانداران واگذار شد

وزير نيرو طي نامه‌هايي جداگانه به استانداران سراسر كشور وضعيت كنوني برق را تشريح و تنگناهاي توليد را مورد اشاره قرار داد.

به گزارش کرمان نو، رضا اردكانيان با ارسال نامه هايي جداگانه به استانداران سراسر كشور، ضمن تشريح آخرين وضعيت صنعت برق، به تراز منفي توليد و مصرف برق اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: به منظور پيشگيري از بروز خاموشي در سال جاري، ۳۲۰۰ مگاوات بيشتر از سال گذشته نيازمند اجراي برنامه هاي مديريت بار هستيم.

در اين نامه آمده است: افزايش قابل ملاحظه و زودهنگام دماي هوا سبب افزايش بي سابقه مصرف برق به ميزان ۲۲ درصد در فروردين ماه سال جاري در مقايسه با سال گذشته گرديده و اين در شرايطي است كه كم بارشي نيز موجب كاهش ۳۴ درصدي حجم آب مخازن نيروگاه هاي برق آبي و متناسب با آن، كاهش ظرفيت توليد برق اين نيروگاهها و ايجاد عدم توازن توليد و مصرف برق در كشور شده است.
اردكانيان خاطرنشان كرد: وزارت نيرو با هدف تأمين برق پايدار، در طي يك سال گذشته به احداث واحدهاي جديد نيروگا هي و شبكه هاي مورد نياز اقدام و براي اجراي برنامه هاي مديريت مصرف با همكاري مشتركان برنامه ريزي لازم را به عمل آورده است. اما با عنايت به كاهش توليد نيروگاه هاي برق آبي، براي جلوگيري از بروز خاموشي نياز به اعمال برنامه هاي مديريت مصرف به ميزان ۳۲۰۰ مگاوات بيشتر از سال گذشته خواهـد بود.
وزير نيرو در اين نامه همچنين با اشاره به پاداش هاي در نظر گرفته شده براي مشتركاني كه در هر استان با برنامه هاي مديريت بار همكاري نمايند، اختيار نحوه اختصاص اين پاداش ها را به استانداران واگذار نموده است.
خاطرنشان مي سازد: در اين نامه ها سقف مصرف هر استان در ماه هاي ارديبهشت، خرداد و سه ماه تابستان تعيين و راهكارهاي مديريت مصرف در بخش هاي مختلف نيز به استان هاي مذكور به صورت جداگانه، ارائه شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69750
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.