نهضت خدمت رسانی صنعت برق در گام دوم انقلاب با طرح جهادی اصلاح و بهسازی شبکه‌های برق روستایی شمال استان

مجری طرح برق روستایی شمال استان کرمان از واگذاری انشعاب برق به خانوارهای عشایرکرمان خبرداد و گفت: با کارهای مطالعاتی اولیه انجام شده، بیش از یکصد و هشتاد خانوار از عشایر کوچ رو این استان در سال جاری با استفاده از انرژی خورشیدی برق دار می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ، سعید زمانی مجری طرح برق روستایی شمال استان از نهضت خدمت رسانی صنعت برق در گام دوم انقلاب با طرح جهادی اصلاح و بهسازی شبکه‌های برق روستایی شمال استان خبرداد و گفت: کاهش تلفات انرژی الکتریکی، بالا بردن قابلیت اطمینان شبکه، رفع افت ولتاژ و افزایش رضایت مندی مشترکان از مهمترین اهداف اجرای طرح اصلاح و بهینه سازی شبکه برق روستایی محسوب می شود.

وی با اشاره به برق رسانی به تمام روستاهای فاقد شبکه بالای ۱۰ خانوار در شمال استان کرمان اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام شده در سال ۱۴۰۰، اصلاح و بهینه سازی شبکه برق ۲۳۰ روستا در شمال استان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در دستور کار داریم.

وی گفت: همچنین در سال جاری تعداد هشت روستای زیر ۱۰ خانوار در شمال استان کرمان با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان نیز برق دار خواهند شد.

سعید زمانی از برق رسانی به پنج روستا درسال 1399با اعتبار بالغ بر3میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان خبردادو گفت: در این برقرسانی حدود ۱۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط روستایی ۴.۶۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف با نصب تعداد ۷ عدد ترانسفورماتور برقرسانی به ۷۹ خانوار روستایی انجام شد.

مجری طرح برق روستایی شمال استان با اشاره به خدمات چهل ساله صنعت برق از طرح توسعه و اصلاح برق روستایی در گام دوم انقلاب با هدف خدمت رسانی به عشایر شمال استان خبردادو گفت: به زودی برقرسانی به ۱۰۰ خانوار عشایر فاقد برق در محدوده شرکت توزیع برق شمال استان کرمان با اعتباری بالغ بر ۸هزار میلیون ریال انجام خواهدشد که بر اساس ضوابط تعیین شده اقدامات لازم با هماهنگی امور عشایر استان کرمان انجام شده و انشالله به زودی سامانه‌های خورشیدی قابل حمل به این خانوار تحویل میگردد.

وی ادامه داد: در این راستا پنل‌های خورشیدی قابل حمل در اختیار عشایر شمال استان قرار خواهد گرفت تا در مواقع نیاز بتوانند از این انرژی پاک استفاده کنند.

زمانی با اشاره به اهم وظایف و فعالیت های دفتر برق روستایی شمال استان افزود: در سال گذشته مبلغ یک میلیاردو ۷۵میلیون تومان از اعتبارات عمرانی (استانی) در محدوده زمانی کوتاه تعیین شده با همت همکاران معاونت مهندسی تعیین تکلیف و ضمن اجرای طرحهای تهیه شده روستایی در این زمینه و انجام به موقع این طرحها بر اساس ضوابط در موعد مقرر اسناد کافی به مراجع دیصلاح ارسال شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72962
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.