مدیرعامل شرکت برق شمال استان کرمان: ۷۱ درصد از مشترکان این شرکت الگوی مصرف را رعایت می‌کنند


پنجمین طرح بزرگ مدیریت مصرف انرژی پویان آغاز شد

پنجمین طرح بزرگ مدیریت مصرف انرژی پویان ویژه دوره اول متوسطه و مقاطع تحصیلی بالاتر با حضور مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال کرمان، سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان و معاون اداره کل امور اجتماعی معاونت سیاسی، اجتماعی استانداری کرمان و جمعی از مدیران مدرسه ناحیه ۲ کرمان آغاز شد.

پنجمین طرح بزرگ مدیریت مصرف انرژی پویان ویژه دوره اول متوسطه و مقاطع تحصیلی بالاتر با حضور مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال کرمان، سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان و معاون اداره کل امور اجتماعی معاونت سیاسی، اجتماعی استانداری کرمان و جمعی از مدیران مدرسه ناحیه ۲ کرمان آغاز شد.

به گزارش کرمان نو، در این نشست که در صبح چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه برگزار شد، مدیرعامل شرکت مدیرعامل توزیع برق شمال کرمان هدف از این طرح را آگاه سازی جامعه از نحوه مدیریت مصرف و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر دانست. محمد سلیمانی ساردو افزود: کنترل بار مصرف برق خانگی از طریق دانش آموزان انجام می شود و در این راستا به نحوی صرفه جویی صورت خواهد گرفت. او افزود: مدیریت مصرف شامل راهکارهایی است که برای مصرف بهینه انرژی بکار می‌رود، به نحوی که در ارائه خدمات مشکلی به وجود نیاید. سلمانی ساردو اضافه کرد: استفاده از ظرفیت اجتماعی مدارس برای اصلاح الگوی مصرف خانواده‌ها و جذب دانش آموزان خلاق موثر است. مدیرعامل توزیع برق شمال استان کرمان یادآور شد: در قالب طرح مدیریت مصرف انرژی با کمک مدیران و معلمان کار و فناوری، به دانش آموزان منتخب یکسری آموزش ها ارائه و استعدادهای ویژه نیز در این زمینه کشف می شود. وی تاکید کرد: یکی از مزایای این تیم‌ها و گروه‌هایی که تشکیل می‌شود این است که علاوه بر کارهایی که در راستای مدیریت مصرف انجام خواهد شد، این دانش آموزان خالق آثار جدید، ایده و نوآوری در زمینه مدیریت مصرف می شوند. سلیمانی معتقد است اجرای این طرح به نوعی استفاده از ظرفیت اجتماعی مدارس برای اصلاح الگوی مصرف خانواده ها و جذب دانش آموزان خلاق است. او تصریح کرد: آموزش و ‌پرورش، شرکت توزیع برق را خانه خود بداند زیرا هر زمان به کمکی احتیاج داشتیم از آموزش پرورش کمک گرفتیم و همکاری خوبی در این بخش شکل گرفته است.
خدمات‌رسانی به ۶۷۰ هزار اشتراک
مدیرعامل توزیع برق شمال کرمان گفت: این شرکت در استان کرمان ۱.۴ میلیون نفر با ۶۷۰ هزار مشترک در مساحت ۹۲ هزار کیلومتر را پوشش می‌دهد. محمد سلیمانی ساردو اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۲ هزار کیلومتر خط انتقال برق فشار متوسط و ۸ هزار ۵۰۰ کیلومتر فشار ضعیف در زیر مجموعه شرکت توزیع برق شمال داریم که در مجموع همکاران ما باید ۲۰ هزار کیلومتر سرویس‌دهی انجام دهند. او تصریح کرد: ۸۲ درصد مشترکان این شرکت در بخش خانگی هستند که جامعه هدف بزرگ برای مدیریت مصرف است ، البته این درحالیست که ۳۰ درصد انرژی ما را مصرف می‌کنند به گفته‌ی او بخش عمومی و اداری ۳ درصد و کشاورزی و صنعت هم هرکدام هشت دهم درصد هستند و بر اساس آمارها در ۴ سال گذشته تعداد مشترکان و میزان مصرف ۳ درصد رشد داشته است. سلیمانی ساردو افزود: در تابستان گذشته برای مدیریت مصرف، خاموشی برق صنایع در اولویت قرار گرفت و تفاهمنامه‌هایی انجام می‌شود و پس از پیک پاداش دریافت کردند که حدود ۴.۷ میلیارد تومان بوده است.
اجرای آیین نامه جدید تعرفه‌های برق از اول بهمن
مدیرعامل توزیع برق شمال کرمان گفت: در راستای بند «ب» تبصره ۸ قانون بودجه، آیین‌نامه جدید تعرفه‌های برق از ابتدای بهمن لازم الاجرا شده است او اضافه کرد: بر اساس این آیین‌نامه، تعرفه‌ی برق مشترکانی که در زمستان زیر ۲۰۰ کیلووات ساعت و در تابستان زیر ۳۰۰ کیلووات مصرف دارد مانند قبل به صورت یارانه‌ای محاسبه می‌شود سلیمانی ساردو با بیان اینکه ۷۱ درصد از مشترکان این شرکت الگوی مصرف را رعایت می‌کنند گفت: برای مشترکانی که مصرف برق آن‌ها بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت است و تقریبا ۱۹ تا ۲۰ درصد مشترکان ما را شامل می‌شود قرار است مازاد آن با ۱و نیم برابر قیمت یارانه‌ای محاسبه شود او تصریح کرد: افرادی هم که بیشتر از این میزان مصرف دارند محاسبه برق مصرفی مازاد آن‌ها به صورت پلکانی است و این طرح در راستای هدف‌دار کردن پرداخت یارانه ها در بخش انرژی و هم‌چنین بهینه شدن مصرف انرژی بخش خانگی است.
ورود سمن‌ها به مدیریت مصرف برق
معاون اداره کل امور اجتماعی معاونت سیاسی، اجتماعی استانداری کرمان هم در این نشست با اشاره به اثربخشی آموزش در حوزه مدیریت مصرف برق گفت: آموزش این مباحث در مدارس به ویژه مقاطع ابتدایی می‌تواند نقش مهمی در ترویج صرفه‌جویی برق داشته باشد. غلامعباس کورکی‌نژاد افزود: تولید برق در کشور برای دولت هزینه دارد و افزایش قیمت‌ها در طرح جدید در کاهش مصرف برق اثر می‌گذارد. او این هم اضافه کرد: تشکل‌های مردم نهاد (سمن) می‌توانند به عنوان مبلغ در بحث بهینه و کاهش مصرف برق همکاری کنند.

صرفه جویی از آموزه های دینی ما است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با اشاره به آموزه های دین مبین اسلام گفت: بهینه مصرف کردن انرژی یک الگو است، همه ما مسلمان هستیم اهمیت این موضوع تا جایی است که قرآن می فرماید “اسراف کاران برادران شیطان اند”.
اصغر پارسا با بیان اینکه در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید دانش آموزان خوب و در شان نظام اسلامی تربیت کند گفت: دانش آموزان باید بدانند برق و انرژی سرمایه های مملکت هستند، هدر دادن آن حق الناس و اسراف آنها خطای بزرگی است.
گفتنی است؛ علاقمندان به شرکت در پنجمین طرح بزرگ مدیریت مصرف انرژی پویان می‌توانند تا اردیبهشت ۱۴۰۱ طرح ها و آثار خود را ارسال و برای اطلاعات بیشتر به وبسایت www.nked.co.ir مراجعه کنید. محورهای این طرح بهینه سازی و ارتقا بهره وری مصارف خانگی، طراحی سیستم های مدیریت انرژی، تجهیزات هوشمند و فناوری های نوین، انرژی های نو و تجدید پذیر و کمک به حفظ محیط زیست است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84566
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.