پیک تابستان در کرمان با کمترین خاموشی سپری شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان گفت: در حال حاضر ظرفیت اسمی نیروگاه های استان 3800 مگاوات است که تولید آن‌ها حدود 2800 مگاوات است و حدود 40 درصد انرژی در بخش صنعت مصرف می‌شود.

حمیدرضا حبیبی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان افزود: مصرف انرژی برق استان با میزان تولید شده برابری می‌کند.

او اضافه کرد: 7 درصد تأسیسات صنعت برق کشور متعلق به این شرکت است و برق منطقه ای کرمان از طریق پست ها و خطوط انتقال و فوق توزیع حلقه اتصال بین استان های جنوب شرق هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد و فارس  که حدود  .

مدیرعامل برق کرمان با اشاره به مدیریت پیک بار امسال به میزان 6000 مگاوات در سطح کشور اظهار داشت : با برنامه ریزی های شرکت توانیر و با همکاری همه بخش ها از جمله بخش صنایع حاصل شده توانستیم تابستان امسال را با کمترین خاموشی سپری کنیم.

او افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی کرمان تا کنون 46 مگاوات نیروگاه خورشیدی در مناطق ماهان، بافت و بردسیر احداث شده و در حال بهره‌برداری است.

حبیبی در پاسخ به سؤال امام جمعه کرمان مبنی بر وضعیت استفاده از تکنولوژی های روز و نحوه صادرات برق در این صنعت گفت: صنعت برق ایران دارای جایگاه خوبی در خاورمیانه و منطقه بوده و هم اکنون بیش از 90 درصد تأسیسات این صنعت توسط متخصصین داخلی تولید و حتی صادر می شود.

او افزود:  تقریباً در صنعت برق ایران از بالاترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده می شود و در حال حاضر به کشورهای ارمنستان ، ترکیه ، افغانستان ، ،پاکستان و عراق صادرات انرژی انجام می شود.

حبیبی با اشاره به طرح «برق امید» گفت: بیش از 8 میلیون مشترک که شامل جمعیت حدود 30 میلیون نفر است تحت پوشش قرار می گیرند و چنانچه مصرف برق آن ها از مقدار تعیین شده در هر ماه کمتر باشد هزینه برق مصرفی آن ها رایگان می‌شود.

او اضافه کرد: با اجرای این طرح بقیه مشترکان پر مصرف نیز تشویق می شوند تا به این طرح گرایش پیدا کرده و به این ترتیب مدیریت مصرف در سمت تقاضا افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت برق استان ادامه داد: مردم می توانند از طریق نصب اپلیکیشن « برق من » ضمن دریافت ارائه خدمات با نحوه جزئیات طرح آشنا و مطلع شوند .

در این دیدار امام جمعه کرمان نیز ضمن تقدیر  از زحمات شرکت های برق در استان گفت : واقعیت امر این است که صنعت برق کشور انصافاً خوب کار کرده و امروز اکثر مردم از این نعمت در بعد از پیروزی انقلاب بهره مند هستند .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی  افزود:‌ نمی توانیم خود را محصور و جدای از سایر کشورهای دنیا بدانیم و بگوییم با دنیا ارتباط نداریم . اما باید در طراحی و کار به گونه ای عمل کنیم با اتکا به نیروهای داخلی و پتانسیل زیادی که داریم توان و قدرت تولید کشور را آنقدر افزایش دهیم که کشورها نیازمند به ما شوند.

او ادامه داد: در بحث انرژی که برق یکی از آن هاست می توانیم حرف برای گفتن داشته باشیم که این انرژی خیلی هم تحریم پذیر نیست و دنیا به آن نیاز دارد.

حجت الاسلام علیدادی گفت: تفکر اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان یک راهبرد و رهنمود مطرح شده باید سرلوحه کار قرار گیرد و امیدواریم در گام دوم انقلاب که رهبری تشریح کردند بتوانیم در حوزه های مختلف از جمله انرژی برق گام های مؤثرتری برداریم.

او اضافه کرد: استان کرمان پتانسیل های خوبی در همه زمینه ها دارد و باید کماکان با بهره گیری از نیروهای بومی در حوزه برق نیز خدمات ارزنده به استان ارائه شود .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=58718
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.