چند درصد خانوارهای کرمانی گاز طبیعی دارند؟

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان گفت: با جذب مشترکین جدید گاز، ۹۸ درصد خانوارهای شهری استان کرمان در سال گذشته گازدار شده اند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “منوچهر فلاح” در تشریح جزییات این خبر با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۳۵ هزار مشترک جدید گاز طبیعی به جمع مشترکین این شرکت اضافه شده است اظهار داشت: همچنین ۲ شهر و ۱۰۱ روستا با اجرای بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله به مناطق گازدار استان اضافه و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰ هزار انشعاب در بخش شهری و روستایی نصب گردیده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۷۳۲ هزار مشترک در استان مصرف کننده گاز طبیعی هستند، افزود: از این تعداد ۵۷۹ هزار اشتراک مرتبط با بخش شهری و ۱۵۳ هزار مورد اشتراک مربوط به بخش روستایی می باشد که بر این اساس میزان بهره مندی خانوارهای شهری به ۹۸ درصد و خانوارهای روستایی به ۵۴ درصد ارتقا پیدا کرده است.

فلاح بیان کرد: در اقدامی بی سابقه در تاریخ شرکت ملی گاز ایران تنها از دهه مبارک فجر سال ۹۹ تا دهه فجر ۱۴۰۰ تعداد ۱۵ شهر (درب بهشت، قلعه گنج، هنزا، شهداد، اندوهجرد، نظام شهر، بلوک، ارزوییه، زهکلوت، فاریاب، حور، عنبرآباد، دوساری، گنبکی و ریگان) به همراه ۲۸۳ روستا و ۴۵۴ صنعت با ۲۶۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار که عموماً در جنوب و شرق استان واقع هستند از نعمت گازطبیعی برخوردار شده‌اند.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90843
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.