۱۵ تیرماه بخشی از کمبود آب شهر کرمان تامین می‌شود

به گفته مدیرعامل آب و فاصلاب استان کرمان، احتمالا ۱۵ تیرماه آب ۷ حلقه چاه(طرح اضطراری تامین آب کرمان) به شبکه آب شهر متصل می شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، تشنگی و گرما چندین تابستان است که به جان کرمانی ها افتاده و دمار از روزگارشان در آورده است.

در سال های اخیر چندین طرح و پروژه برای رفع مشکل کم آبی تدوین شده و در حال اجرا است و امروز استاندار کرمان از روند اجرای یکی از طرح های اضطراری تامین آب شرب شهر کرمان بازدید کرد.

“محمد طاهری” مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان در این بازدید گفت: در هر کدام از دشت های پیرامون شهر کرمان که می توانستیم چاه حفر کرده ایم و اینجا هم سال گذشته کشف شد و با حفر ۷ حلقه چاه در این دشت، به زودی می توانیم بخشی از نیاز آبی شهر کرمان را مرتفع کنیم.

وی نیاز آب شرب شهر کرمان را ۳ هزار لیتر بر ثانیه دانست و بیان کرد: تا این لحظه توانایی تولید ۱۹۵۰ لیتر بر ثانیه آب شرب برای شهر کرمان را داریم بنابراین شهر کرمان حدود یک سوم نیاز آبی اش، کمبود دارد.

مدیرعامل آبفای استان کرمان گرمی هوای چند روز گذشته را دلیل اصلی کمبود آب شهر کرمان اعلام کرد و افزود: وقتی هوا گرم می شود همه کولرهای آبی شهر ۲۴ ساعته در حال کار کردن هستند و باتوجه به میزان آب مصرفی هر کولر آبی، در ایام گرم با افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مصرف آب مواجه هستیم.

وی با اشاره به کاهش دما در هشت روز آینده طبق پیش بینی هواشناسی عنوان کرد: در حال حاضر ۷ حلقه چاه در این دشت با برآورد هزینه ۴۰ میلیارد تومان حفر شده و ۱۲ کیلومتر خطوط جمع آوری آن اجرا شده و ۶.۸ کیلومتر دیگر باقیمانده تا آب این ۷ حلقه چاه به مخزن آب شهر کرمان برسد.

طاهری با بیان اینکه احتمالا ۱۵ تیرماه آب ۷ حلقه چاه به شبکه آب کرمان متصل می شود، تصریح کرد: همچنین اجرای عملیات خطوط انتقال برق ۲۰ کیلوولت به طول ۱۲ کیلومتر در حال اجراست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72536
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.