۴۰ درصد نیاز آب شهر کرمان تامین نمی‌شود

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: این روزها شهر ما کرمان نزدیک به یکهزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد و به علت نداشتن منابع، نزدیک به ۴۰ درصد نیاز آب کرمان را نمی‌توانیم تامین کنیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حسین غفاری افزود: توان تولید آب ما اکنون در صورت فعالیت تمامی چاه ها و امکانات آبی ۲ هزار لیتر در ثانیه است و منابع زیرزمینی میزان نیاز مردم کرمان در این روزها یه سه هزار ۴۰۰ لیتر بر ثانیه است .

وی اظهار داشت: علت این کمبود آب کاهش بارندگی ۷۰ درصدی، پایین رفتن سفره آب زیرزمینی و افزایش شدید مصرف آب بوده است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: کولرها به صورت ۲۴ ساعته زیر بار است و ۹۰ درصد مردم نمی دانند یک کولر آبی ۳۰۰ تا ۶۰۰ لیتر آب مصرف می کند و این در حالی است که بالغ بر ۱۶۰ هزار کولر در شهر کرمان وجود دارد.

وی ادامه داد: هر کولر ساعتی ۲۰ لیتر آب مصرف می کند اما مردم بیخیال آن هستند، به مردم نمی گوییم مصرف نکنند، بلکه در ساعاتی که نیاز نیست، کولر خود را خاموش کنید که اگر اتفاق بیفتد، هیچ مشکلی در وضعیت آب کرمان نداریم.

وی با بیان اینکه زمستان به علت خاموش بودن کولرها، مصرف پایین می آید، افزود: یک ساختمان هشت تا واحدی با منبع یکهزار هزار لیتری، به علت کوچک بودن مخزن در ساعات اوج مصرف نیز آب ندارد.

غفاری تصریح کرد: برخی افراد به جای استفاده از شیرفلکه، شیر گازی می گذرانند که فشار کافی را ندارد.

وی عنوان کرد: مساله بعدی برخی افراد در این فصل موتور پمپ پشت کنتور می گذارند و این امر آب را از شبکه درون مخزن می‌کشد و همین ترتیب مابقی منازل مسکونی را در همان کوچه بی‌آب می کند در این خصوص مشاهده شده که فردی با نصب پمپ های غیر مجاز برای مابقی مردم ایجاد مشکل کرده و خود ساختمان سازی می کند.

وی به مردم توصیه کرد که با خاموشی کولرهای آبی در ساعت غیر ضروری، وجود پمپ های آب غیر مجاز را گزارش دهند که آب خودشان قطع نشود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با تاکید براینکه مخزن ها باید متناسب با ظرفیت مجتمع باشد که با کمترین تبعاتی از تابستان گذر کنیم گفت: اقدامات یادشده، مصرف استان را به ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه می رساند.

وی با بیان اینکه تمامی موارد قطعی آب در شهر کرمان در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار دارد اضافه کرد: همکاران ما به صورت ۲۴ ساعت در این خصوص فعالیت می کنند.

غفاری با اشاره به قطعی آب شهرک فرهنگیان و سایر مناطق کرمان گفت: علاوه بر مدیریت فشار شبکه، آبگیری را در ساعات خاص عموما بین ساعت پنج تا هشت صبح فشار شبکه را بالا می بریم که مردم کرمان در ساعات اوج مصرف آب داشته باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72569
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.