با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین


۶۳ روستای کرمان آبرسانی شد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: آبرسانی به ۶۳ روستای این استان به مناسبت ۶۳ سال عمر بابرکت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و با حمایت ۹۰ میلیارد ریالی مالی سپاه امروز (یکشنبه) با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین انجام شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سردار حسین معروفی روز یکشنبه در افتتاح طرح آبرسانی به ۶۳ روستای استان کرمان افزود: در این آیین به ۲۷ روستای رفسنجان، ۱۲ روستای نرماشیر، هفت روستای بم، پنج روستای انار، چهار روستای ریگان، ۲ روستای رودبارجنوب، یک روستای ارزویئه و پنج روستای فهرج آبرسانی شد.

وی با بیان اینکه کرمان در حوزه آبرسانی جز چهار استان با تنش آبی و ناپایداری آب است اظهار داشت: به منظور شناسایی شرایط این استان قرارگاه نهضت آبرسانی مرد میدان (سپهبد شهید سلیمانی) در هفت فاز برنامه ریزی شده که با کمک بسیج، سپاه، بسیج مردمی و آبفا در این زمینه کار انجام می شود.

سردار معروفی ادامه داد: همچنین در سه فاز اول ۱۳۶ روستای استان کرمان با جمعیت ۱۶۰ هزار نفر و با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان آبرسانی شد و امروز در فاز چهارم ۶۳ روستا با صرف ۴۰ هزار و ۹ میلیارد تومان اعتبار آبرسانی می شود و فاز پنجم این طرح نیز همزمان با سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی در ۶۳ روستا با جمعیت ۳۳ هزار نفر و با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: فاز ۶ این طرح نیز در هفته پاسدار با آبرسانی به ۶۳ روستای استان کرمان با جمعیت ۳۸ هزار نفر و اعتبار ۹ میلیارد تومان و فاز هفتم نیز طی سه ماه نخست سال آینده با آبرسانی به ۶۳ روستای کرمان و با هشت میلیارد تومان اعتبار انجام خواهد شد.

سردار معروفی با بیان اینکه فاز سوم طرح آبرسانی مرد میدان با کمک واقف حاج ابراهیمی، شرکت آبفا و بسیج انجام شده است گفت: اعتبار فاز هفتم از طریق سپاه تامین شده است.

وی افزود: بیش از ۸۵۰ روستا در استان کرمان دچار مشکل کمبود آب هستند و امروز ۶۳ روستا در رفسنجان آبرسانی شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به درخواست حاج آقا ابراهیمی خیر طرح آبرسانی اشاره کرد و گفت: وی می خواهد به ۶ هزار روستای استان کرمان آبرسانی کند و در کنار آن خواسته دوم وی به جای جبران هزینه های آبرسانی، نثار صلوات به اموات ایشان و شهید سلیمانی است.

وی همچنین به عملکرد یک ساله بسیج در حوزه محرومیت زدایی و آبرسانی از پنجم آذر سال گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: پنج هزار و ۵۶۰ پروژه محرومیت زدایی عمرانی و اشتغالزایی در کرمان با ۱۵۴ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی مخصوص محرومین، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و ۱۵ کارگاه اشتغالزایی و ۲ هزار چشمه سرویس بهداشتی طی سال گذشته در این استان احداث شده است.

وی تاکید کرد: ۸۰ قنات نیز از سال گذشته تاکنون در استان کرمان لایروبی و ۴۵۰ هزار بسته معیشتی بین ۶۲ هزار خانواده محروم شناسایی شده در زمان شیوع کرونا توزیع شده است.
سردار معروفی به احداث و تعمیر ۱۴۲ باب مدرسه، احداث و ترمیم ۶۴ حسینه مسجد، ثبت سه هزار ۲۰۰ گروه جهادی محله محور، صدور مجوز قانونی به هزار و ۲۰۰ گروه جهادی محله محور، ایجاد ۳۹ تعاونی تولیدی اشتغالزا، ۲۳۸ صندوق قرض الحسنه مردمی اشتغالزا و گردش مالی هشت میلیارد تومان در این صندوق ها نیز به عنوان اقدامات انجام شده سپاه اشاره و تصریح کرد: احداث ۲۸ واحد خانه عالم و ۱۲ سالن ورزشی با هماهنگی کمیته امداد و توزیع ۲ هزار و ۸۰۰ سری جهزیه به ارزش ۴۲ میلیارد تومان به نیازمندان از دیگر اقدامات انجام شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ضمن تبریک هفته بسیج تصریح کرد: اگر بخواهیم بسیج را به واقع معنا کنیم، اقدام به عمل بسیج همین کار بزرگی است که امروز در استان کرمان با آبرسانی به روستاهای محروم انجام شد.
وی اظهار داشت: بسیج بدون نگاه حزبی، گروهی و سیاسی با نگاه مردمی، انقلابی و مکتبی به فکر حل مشکلات مردم و برداشتن سنگ از جلوی پای مردم است لذا بن بست شکنی بسیج اینجا مفهوم پیدا می کند زیرا نگاهش نگاه مومنانه دینی، عاشورایی و جامع الاثر و انقلابی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امروز اقدامات موثری با نگاه و تفکر بسیج انجام می شود و راه برون رفت و بازکردن گره های کشور داشتن تفکر بسیجی به عنوان اندیشه ای زیبا است.

وی تاکید کرد: معتقدیم به صورت جهادگونه می توان مشکلات مردم را حل کرد و این نوع خدمت کردن بهترین فرصت برای ما در نظام ولایی است.

به گزارش ایرنا، طرح آبرسانی به ۲۷ روستای رفسنجان با حضور سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به صورت نمادین در روستای زین آباد از توابع رفسنجان مورد بهره برداری قرار گرفت.

۲۷ روستای حومه غربی و شرقی رفسنجان با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال امروز (یکشنبه) و با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین به شبکه آبرسانی مجهز و ۲۰ هزار نفر از اهالی این روستاها از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

فرمانده سپاه رفسنجان در این آئین اظهار کرد: ۶۳ روستای استان کرمان به مناسبت ۶۳ سال عمر بابرکت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، با حمایت مالی سپاه آبرسانی شدند که از این تعداد ۲۷ روستا در رفسنجان لوله گذاری و شبکه آب ایجاد شد.

سرهنگ محمد پساوند افزود: برای اجرای طرح آب رسانی به ۲۷ روستای رفسنجان ۴۰ کیلومتر لوله گذاری انجام شد که جمعیت ۲۰ هزار نفر را  شامل می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80571
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.