در ستاد کرونای استان مطرح شد


ابراز نگرانی استاندار از آمار پایین واکسیناسیون در شرق و جنوب استان کرمان

استاندار کرمان گفت: متاسفانه آمار واکسیناسیون در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و چند شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت پایین است به طوری که آمار واکسیناسیون در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم حدود ۵۰ درصد است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “علی زینی وند” ظهر امروز ۲۴ مهرماه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان با یادآوری مناسبت روز دانش آموز در ابان ماه گفت: آئین ۱۳ آبان در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه های بهداشتی برگزار شود.

وی در ادامه درباره نحوه کار کارکنان ادارات اظهار کرد: بخشنامه جدید ساعات کار و نحوه حضور کارکنان از طریق سازمان اداری و استخدامی به زودی ابلاغ می شود اما چون استان کرمان شهر قرمز ندارد لذا دورکاری کارکنان در استان لغو شده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه احتمالا اجرای بسیاری از مصوبات سامانه هوشمند که به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا می رسند از اول آبان ماه آغاز شود، در ادامه به مردم توصیه کرد: حتما واکسن کرونا را تزریق کنید.

وی خطاب به مردم گفت: با توجه به اینکه واکسن به وفور در کشور وجود دارد بنابراین از این فرصت استفاده کنید و همچنین اخبار را از رسانه های رسمی دریافت کنید و به شایعات و مطالب غیرعلمی توجه نکنید.

زینی وند با ابراز نگرانی از اینکه وضعیت هفت استان کشور نگران کننده اعلام شد که یکی از آنها سیستان و بلوچستان است و این مهم ممکن است استان کرمان را دوباره درگیر پیک بعدی کند، تصریح کرد: باید مراقبت ها در استان بیشتر باشد و فرمانداران و مدیران حساسیت لازم را در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه داشته باشند و این حساسیت به حدی باشد که تصور کنند وضعیت قرمز است.

وی بیان کرد: متاسفانه آمار واکسیناسیون در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و چند شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت پایین است به طوری که آمار واکسیناسیون در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم حدود ۵۰ درصد است بنابراین لازم است فرمانداران جنوب و شرق استان راهکارهایی برای اقناع سازی مردم در جهت واکسینه شدن را انجام دهند.

استاندار کرمان تصریح کرد: باید رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون افراد جامعه به ترتیب در اولویت کار مسئولین قرار گیرد، همچنین ترغیب افراد برای واکسینه شدن نیز در دستور کار قرار دهید.

وی تاکید کرد: مسئولین و فرمانداران ابتکاراتی برای افزایش واکسیناسیون جامعه به کار ببرند و هدف گذاری، واکسیناسیون بالای ۹۰ درصد جامعه هدف باشد.

زینی وند خطاب به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسنان کرمان اظهار کرد: تولید محتوا در زمینه واکسیناسیون کرونا را دنبال کنید و جشنواره موسیقی نواحی با رعایت پروتکل های بهداشتی و با رونق در استان اجرا شود.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی همچنان با قدرت به کار خود ادامه دهد و در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت عنوان کرد: منعی برای برگزاری تجمعاتی که در آنها شیوه نامه های بهداشتی رعایت می شود، نداریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78307
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.