احتمال کمبود تخت بیماران کرونایی در جنوب کرمان

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هشدار می‌دهد در صورت تداوم روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا در جنوب استان کرمان، احتمال مواجه شدن با کمبود تخت دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، اصغر مکارم رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، می‌گوید: تاکنون فضا به گونه‌ای بوده که با تجمیع امکانات وضعیت بیماری مدیریت شده اما اگر با همین شرایط سیر صعودی ادامه داشته باشد، امکانات موجود پاسخگوی درمان بیماران کرونا نخواهد بود.

آمار فوتی کمتر از متوسط کشوری

وی روز پنجشنبه با تشریح وضعیت مقابله با کرونا در جنوب استان افزود: آمار افراد فوت شده بر اثر کرونا در منطقه جنوب کرمان از متوسط کشوری پایین تر است.

مکارم، میزان مرگ و میر مردم منطقه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت را با توجه به جمعیت و میزان ابتلا به کرونا حدود ۹ درصد اعلام کرد و این آمار را از متوسط کشوری پایین تر دانست.

وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۶ درصد مرگ بیماران مبتلا به کرونا در جنوب کرمان طی ۲ ماه اخیر رقم خورده است.

این مسئول با بیان اینکه فوت حتی یک نفر بر اثر کرونا نگران کننده است گفت: جان همه انسان ها برای ما ارزشمند است و نگران این موضوع هستیم از این رو تمام تلاش خود را برای حفظ جان انسان ها انجام می‌دهیم.

وضعیت بستری‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر از ۲۵۰ بیمار بستری در جنوب کرمان بیش از ۱۵۰ نفر موارد مثبت کووید۱۹ هستند.

وی تعداد تخت‌های بیمارستانی منطقه جنوب کرمان را ۸۳۵ تخت اعلام کرد و گفت: ۱۹۲ عدد از تخت‌های بیمارستانی جنوب کرمان به کرونایی‌ها اختصاص یافته است.
مکارم ادامه داد: اگر روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا در جنوب کرمان ادامه پیدا کند احتمال مواجه شدن با کمبود تخت در این منطقه دور از انتظار نیست.

آمارهایی که نزولی نشدند

وی با بیان اینکه در یک شرایط ویژه از نظر درمان و مدیریت بیماری کووید ۱۹ قرار داریم افزود: مدت ۲ ماه در پیک (اوج) بیماری هستیم و همچنان این آمار سیر نزولی نداشته است.

رییس علوم پزشکی جیرفت ادامه داد: بعد از تجمع‌ها طی یک ماه قبل پیش بینی ما  بهبود وضعیت موجود بود اما با وجود تلاش همکاران در حوزه بهداشت و درمان امروز بیشترین آمار بستری و سرپایی را در منطقه جنوب کرمان داشتیم.

هشدار نوع جدید ویروس

مکارم نسبت به نوع جدید کرونا در منطقه جنوب کرونا هشدار داد و گفت: با توجه به مجاورت و ارتباط تنگاتنگ جنوب کرمان با استان‌‌های هرمزگان و سیستان، این منطقه در معرض انتقال سوش‌های جدید کرونا قرار دارد.

وی وضعیت منطقه جنوب کرمان را قرمز اعلام کرد و گفت: طی این مدت با وجود تلاش‌های زیاد در مقابله با کرونا سیر فزاینده ای داشته‌ایم و تحت تأثیر مناطق همجوار قرار گرفته‌ایم و آمار روند نزولی نداشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به اقدامات انجام شده در راستای آمادگی کامل مراکز درمانی جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: همواره تلاش کردیم تا تمامی امکانات لازم فراهم شود که مردم دچار مشکل بیماری و مرگ نشوند.

وی مبارزه با کرونا را نیازمند مشارکت مردم دانست و افزود: اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند زحمات کادر بهداشت و درمان در زمینه مقابله با کرونا بی‌فایده خواهد بود لذا همه در این زمینه مشارکت کنند.

مکارم بیشترین میزان مصرف دارویی کرونا را در منطقه جنوب کرمان داروی رمدسیویر اعلام کرد و گفت: این دارو نسبت به داروهای دیگر تأثیرگذاری بیشتری بر بیماری کرونا داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۲ و نیم میلیارد تومان مصرف این دارو را در راستای حفظ جان مردم در جنوب کرمان داشته‌ایم.

مکارم ادامه داد: تاکنون مشکل دارویی و خدماتی به عنوان یک مشکل حاد برای بیماران نداشته‌ایم و با تجمیع امکانات حتی تعداد تخت‌ها افزوده شده است.

به علت تشدید همه گیری ویروس کرونا اینک شهرستان‌های کرمان، بم، قلعه گنج، رودبارجنوب، منوجان، اُرزوئیه، رفسنجان، سیرجان و عنبرآباد در وضعیت قرمز قرار دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73348
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.