بازگشایی 11 صنف از امروز| علوم پزشکی کرمان: در جریان نیستیم

دستور بازگشایی برخی صنوف در کرمان از امروز صادر شده اما علوم پزشکی کرمان از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

امروز اتاق اصناف کرمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که 11 صنف و رسته صنفی می‌توانند کار خود را آغاز کنند. این اطلاعیه در شرایطی صادر شد که پیش از این ستاد ملی کرونا مصوب کرده بود کسب‌وکارهای کم ریسک از 23 فروردین کار خود را آغاز کنند.

آنطور که یوسف جعفری، رییس اتاق اصناف کرمان به ما گفته

در جلسه ستاد استان در تاریخ ۱۷ فروردین مصوب شد، ستاد استان دخالتی در بازگشایی صنوف نداشته و صنوف طبق ستاد ملی بازگشایی شوند. بر اساس تصمیمات ستاد ملی اجازه بازگشایی صنوف تعمیرات و تاسیسات داده شد.

حالا سوال اینجاست بازگشایی این کسب‌وکارها چهار روز پیش از تاریخ اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا بر چه مبنایی بوده؟ آیا علوم پزشکی کرمان که متولی اصلی سلامت مردم است، با این تصمیم موافقت کرده و در ستاد کرونای استان موافقت خود را اعلام داشته؟

مهدی شفیعی، سخنگوی علوم پزشکی کرمان امروز در نشست خبری مجازی در پاسخ به این سوال گفت که ما در جریان بازگشایی این اصناف نیستیم و قرار بود بازگشایی با تاریخ کشوری همزمان باشد.

بازگشایی اصناف پیش از موعد مقرر در حالی اتفاق افتاده که بسیاری از کارشناسان حتی نسبت به بازگشایی در تاریخ 23 فروردین هم اعتراض دارند. از جمله این کارشناسان، سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس است که امروز در صحن علنی مجلس گفته «با بازگشایی پیش از موعد با سیکل معیوب و بحرانی بزرگتر روبه‌رو خواهیم بود.»

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=46653
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.