بیمه سلامت برای هر بیمار کرونایی حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه می‌کند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: بیمه سلامت برای هر بیمار مبتلا به کرونا حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه می‌کند.

به گزارش کرمان نو به نقل از فارس، محمد جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: بیمه سلامت از سال ۷۴ ایجاد شد و بیمه کارکنان دولت را داشتیم و حدود ۳ میلیون نفر بیمه شده زیر پوشش بودند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد: زمانی که قرار شد چتر بیمه بر سر مردم باز شود؛ در سال ۷۶ پوشش بیمه درمان روستاییان و در سال ۷۷ پوشش درمان عشایر از استان کرمان آغاز شد و سپس به سراسر کشور تعمیم داده شد و سال ۸۴ کارت‌های ییمه روستایی و عشایری تبدیل به دفتر ییمه شد و طرح پزشک خانواده بر ۲۳ میلیون جمعیت روستایی و عشابری آغاز شد.

وی ابراز داشت: پوشش بیمه درمانی برای سایر افراد نیز در دستور کار قرار گرفت و امروز افزون بر ۴۰ میلیون نفر زیرپوشش ییمه سلامت هستند که افزایش ۱۰ برابری را نسبت به گذشته نشان می‌دهد.

جعفری اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا با بیمارستان‌ها هماهنگ کردیم؛ به محض تشکیل پرونده برای بیماران فاقد بیمه، اطلاعات وی را پیامک کنند تا بیمار بیمه شود.

وی ادامه داد: در استان کرمان ۱۸۰ هزار نفر بیمه شده طی سال ۷۳ داشتیم و هم‌اکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده داریم.

جعفری اظهار کرد: یکی از دستاوردهای حوزه سلامت و جمهوری اسلامی این است با توجه به کاهش بار مالی خانواده‌ها از طریق بیمه شاهد کاهش مقدار پرداخت از جیب مردم هستیم و ۳۸ درصد هزینه ها توسط مردم‌ پرداخت می‌شود که بر اساس برنامه ششم توسعه باید به کمتر از ۲۵ درصد می‌رسید.

وی افزود: بیمه سلامت برای هر بیمار مبتلا به کرونا حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه می‌کند در شرایطی که هر بیمار غیرکووید در استان کرمان حدود ۲ میلیون تومان صورتحساب بستری دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75475
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.