مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان:


بیمه سلامت کرمان ۲۰ درصد بیش از سقف اعتبارات را هزینه کرده است| به‌روز بودن پرداخت‌ها

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار کرد: به دلیل فشارهای هزینه ای کووید ۱۹ به بخش بهداشت و درمان تا کنون بیمه ۲۰ درصد بیش از سقف اعتبارات خود را هزینه کرده که در پایان سال با کمبود بودجه مواجه خواهیم شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “محمد جعفری” صبح امروز ۱۹ آبان ماه در نشست مدیرعامل بیمه سلامت کشور با روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر (بیش از جمعیت ۶۰ درصد جمعیت) در استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت داریم که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر آنها بیمه رایگان هستند.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در روستاها ساری و جاری است، در ادامه درباره طرح پزشک خانواده شهری نیز گفت: در حال حاضر ۱۲۰ پزشک در این طرح به ۱۵۰ هزار نفر جمعیت بیمه شده رایگان شهری در استان کرمان خدمات می دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار کرد: تقریبا ۲.۵ میلیارد تومان برآوردهای مالی روزانه ما در سال ۱۴۰۰ و پرداخت ها به روز است و امیدواریم روند تخصیص اعتبار تا پایان سال همین گونه ادامه داشته باشد.

وی در ادامه از توانمندسازی عمومی جامعه سخن به میان آورد و تصریح کرد: از حدود سه سال پیش با مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی استان با انتشار کلیپ، پوستر و … در جهت توانمندسازی و اصلاح سبک زندگی جامعه گام برداشته ایم.

جعفری خاطرنشان کرد: به  دلیل فشارهای هزینه ای کووید ۱۹ به بخش بهداشت و درمان تا کنون بیمه ۲۰ درصد بیش از سقف اعتبارات خود را هزینه کرده که در پایان سال با کمبود بودجه مواجه خواهیم شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79667
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.