دریافت‌کننده‌گان واکسن کرونا در کرمان عوارض خاصی نداشتند

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان می‌گوید در روزهای اخیر که واکسیناسیون آغاز شده و عوارض را پیگیری می کنیم، عوارض خاصی مشاهده نشده و بعضا افرادی بعد از تزریق، تب مختصر و بدن درد تجربه کردند.

تزریق واکسن روسی کرونا در استان کرمان همزمان با کشور انجام شد.

در این مرحله به ۲۳۰ نفر از افراد مشغول در ICU بخش کرونایی بیمارستان‌های حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسن زده شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان که خود یکی از افراد دریافت کننده این واکسن ایت می‌گوید عوارض خاصی در افراد دریافت‌کننده واکسن دیده نشده.

دکتر میثم یوسفی با اشاره به اینکه واکسن کرونای روسی کم عارضه است گفت: تقریبا همه کسانی که بچه دارند و پیگیر واکسیناسیون آن‌ها هستند، می دانند خیلی از واکسن ها این عوارض را دارند و مسئله عجیبی نیست و مانعی برای استفاده از واکسن نیست.

این متخصص بیماری های عفونی اضافه کرد: باید 65 تا 70 درصد از جمعیت جامعه واکسینه شوند تا از بابت انتشار ویروس کرونا خیالمان راحت شود و طبق برنامه ریزی، امیدواریم این اتفاق تا چند ماه آینده در ایران بیفتد.

در همین حالمیلاد حبیبی‌مقدم، یکی از این داوطلبان دریافت این واکسن بود، او ۲۹ سال سن دارد و شش سال است که به‌عنوان پرستار مشغول به کار شده است.

او در خصوص عوارض بعد از دربافت واکسن می‌گوید: عارضه‌ی خاصی نداشتم، فقط یک مقدار تب داشتم که آن هم حدود 10 ساعت بعد برطرف شد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64539
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.