زنان جنوب کرمان در واکسیناسیون کرونا از مردان پیشی گرفتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از پیشی گرفتن خانم‌ها در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان نسبت به آقایان در دریافت واکسن کرونا خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، دکتر اصغر مکارم اظهارداشت: از آغاز واکسیناسیون تاکنون ۱۳۰ هزار و ۳۲ خانم و ۱۲۱ هزار و ۴۴۹ آقا در هفت شهرستان جنوب استان کرمان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی افزود: خانم ها در دز اول ۸۶ هزار و ۵۳۰ و در دز دوم ۴۳ هزار و ۵۰۲ واکسن و آقایان در دز اول ۸۰ هزار و ۵۱۱ و در دز دوم ۴۰ هزار و ۹۳۸ واکسن دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از واکسیناسیون ۲۵۱ هزار و ۴۸۱ نفر علیه ویروس کرونا در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد و گفت: ۱۶۷ هزار و ۴۱ نفر دز اول و ۸۴ هزار و ۴۴۰ نفر دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی بیشترین میزان واکسیناسیون دز اول در منطقه جنوب کرمان را به ترتیب شامل شهرستان های جیرفت، رودبارجنوب، کهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان و فاریاب اعلام کرد.

مکارم با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا در مراکز تجمیعی، مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت هفت شهرستان جنوبی استان کرمان انجام می شود، تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون این منطقه را ۱۹ عدد برشمرد.

وی اظهار داشت: تمامی امکانات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای مقابله با ویروس کرونا بویژه واکسیناسیون بسیج شده است.

گفتنی است، خدمات علوم پزشکی در استان کرمان از طریق دانشگاه های علوم پزشکی کرمان، جیرفت، بم و رفسنجان و دانشکده علوم پزشکی سیرجان ارائه می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76632
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.