سخنگوی ستاد کرونا: اکثر مبتلایان کادر درمان مربوط به حوزه دانشگاه جیرفت است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بیشترین آمار مبتلایان در میان کادر درمان استان، مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است.

در دو هفته اخیر شمار مبتلایان کادر درمانی به کرونا در استان کرمان افزایش داشته است، طوری که 2 خرداد ماه جاری، 17 نفر از بیمارانی که شناسایی شده بودند مربوط به پرسنل درمان بودند.

این یعنی وضعیت سلامت افرادی که خود حافظ جان و سلامت مردم هستند در خطر است که قطعاً موضوع نگران کننده‌ای است.

سخنگوی ستاد کرونای کرمان در رابطه با افزایش آمار مبتلایان کادر درمان استان به «کرمان نو» گفت: موارد ابتلای جدید عمدتاً مربوط به حوزه جنوب استان است که احتمالاً به دلیل غربالگری است که در این منطقه انجام می‌شود.

مهدی شفیعی در مورد چرایی ابتلای کادر درمان به کووید 19 عنوان کرد: در هر صورت اگر موارد که باید توسط پرسنل رعایت شود نادیده گرفته شوند، سیستم‌ها درگیر می‌شوند.

وی ادامه داد: در این خصوص قطعاً بحث ازدحام کار و شرایط محیط کار نیز دخیل است.

جنوب کرمان درگیر پیک اول کرونا

از آنجایی که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به ما گفته است، عمده کادر درمانی که در استان به کرونا مبتلا شده‌اند مربوط به حوزه جنوب کرمان می‌شود، برای اطلاعات بیشتر به سراغ رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت رفتیم.

اصغر مکارم با اشاره به اینکه جنوب کرمان با پیک اول بیماری کرونا مواجه شده است، به ما گفت: دلیل اینکه تعداد پرسنل درمانی مبتلا شده در جنوب استان افزایش یافته است در واقع مربوط به غربالگری است که ما در حوزه دانشگاهی جیرفت انجام می‌دهیم.

وی افزود: تاکنون 302 نفر در جنوب کرمان به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود 50 نفر از پرسنل درمان هستند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، تنها یک چهارم از کادر درمان مبتلا شده به صورت مستقیم با بیماران کرونایی در ارتباط بوده‌اند و بقیه موارد مربوط به پرسنلی است که در بخش های دیگر مشغول به کار هستند.

مکارم عنوان کرد:60 درصد از بیماران جدید شناسایی شده مربوط به بیمارانی هستند که به صورت سرپایی تشخیص داده شده‌اند و 40 درصد هم مربوط به بیماران بستری در بیمارستان می‌شود.

وی مدعی است که دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از نظر تجهیزات پزشکی مخصوص کرونا مشکلی ندارد و حتی ذخایر آنها تا دو ماه آینده جوابگو است.

مکارم به صراحت گفت: از آنجایی که سلامتی پرسنل درمان بسیار اهمیت دارد به کادر درمان گفته‌ایم اگر به دلیل بی توجهی به کرونا مبتلا شوند، با آنها برخورد می‌کنیم، زیرا اگر ما گرفتار شویم چگونه می‌خواهیم جان مردم را حفظ کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50055
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.