شیب تند شیوع کرونا در کرمان| افزایش 60 درصدی تعداد مبتلایان در 24 ساعت گذشته

شیب شیوع کرونا در استان کرمان به حدی تند شده که در 24 ساعت گذشته، کرمان چهارمین استان از نظر افزایش تعداد مبتلایان بوده است.

در روزی که قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت از  کاهش سرعت انتقال کرونا در کشور خبر داده، آمارها نشان می‌دهد تب کرونا تازه در کرمان در حال داغ شدن است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تعداد مبتلایان به کرونا در کرمان در 24 ساعت گذشته به 40 نفر رسیده. این در حالی است که تا ساعت 15 روز جمعه 16 اسفند اعلام شده بود 25 نفر در کرمان به کرونا مبتلا هستند.

این افزایش 60 درصدی تعداد مبتلایان در استان کرمان در شرایطی رخ داده که در همین بازه زمانی، تعداد مبتلایان به کرونا در کشور از 4747 نفر به 5823 نفر رسیده. یعنی افزایش 22 درصدی. بدین ترتیب می‌بینیم که رشد تعداد مبتلایان به کرونا در کرمان در مقایسه با کل کشور تقریبا سه برابر است.

کرمان چهارمین استان از نظر افزایش تعداد مبتلایان

در همین حال در 24 ساعت گذشته، کرمان چهارمین استان از نظر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در بین استان‌های کشور بوده است.

استان آذربایجان غربی با افزایش 200 درصدی تعداد مبتلایان (11 مورد به 33 مورد) بیشترین رشد را داشته. پس از آن مازندران با رشد 101 درصدی (303 مورد به 606 مورد) قرار دارد.

در سیستان و بلوچستان هم 21 مورد مبتلا به کرونا به 34 مورد افزایش پیدا کرده، یعنی رشد 61 درصدی.

پس از این استان‌ها، کرمان و بوشهر با 60 درصد رشد موارد مبتلا به کرونا روبرو بوده‌اند که نشان می‌دهد شیب کرونا در این استان‌ها تند شده.

اوضاع وقتی نگران‌کننده‌تر می‌شود که بدانیم شیب شیوع کرونا در استان کرمان از سه روز پیش تندتر هم شده که در زیر می‌بینید:

  • ظهر چهارشنبه تا ظهر پنج‌شنبه: 20 درصد افزایش تعداد افراد مبتلا
  • ظهر پنج‌شنبه تا ظهر جمعه: 38 درصد افزایش تعداد افراد مبتلا
  • ظهر جمعه تا ظهر امروز: 60 درصد افزایش تعداد افراد مبتلا

البته نباید از یاد برد که شاید دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در کرمان، افزایش تعداد کیت‌های تشخیص و همچنین مراجعه بیشتر مردم به مراکز درمانی باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=44328
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.