رئیس علوم پزشکی جیرفت خبر داد:


صرف هزینه ۲۶میلیارد تومانی برای تهیه اکسیژن بیمارستان‌های جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از نصب تانکرهای ۲۵ تنی اکسیژن با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان در بیمارستان های امام جیرفت و ۱۲ فروردین کهنوج خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، اصغر مکارم با اشاره به اینکه بخش های کرونایی بیمارستان های جنوب کرمان در شرایط فعلی کمبود اکسیزن ندارند اظهار داشت: اگر پیک بیماری شدیدتر شود، ممکن است دچار کمبودهایی شویم.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در جنوب کرمان بیشتر شده است، افزود: طی یکی دو هفته آینده همچنان درگیر پیک این بیماری هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: بیش از ۵۰درصد بیماران بستری در بیمارستان های جنوب کرمان مبتلایان به کرونا هستند که متاسفانه تعدادی هم در بخش های آی سی یو بستری هستند.

وی به رنگ بندی شهرستان های جنوبی استان کرمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲ شهرستان قرمز و سه شهرستان نارنجی داریم.

مکارم با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از بیماری به دلیل چرخش ویروس و بخشی هم به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل ها توسط مردم است افزود: اگر اصناف مدیریت شود، طی یکی دو هفته آینده به آرامش نسبی می رسیم.

مکارم با بیان اینکه همه امکانات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در حالت آماده باش است، بیان کرد: تلاش می کنیم تا در این شرایط سخت مردم دچار مشکل و مرگ و میر نشوند.

وی بر حساسیت زایی و افزایش نظارت ها تاکید کرد و خواستار مشارکت بیشتر مردم در زمینه مقابله با ویروس کرونا شد.

مکارم به تزریق واکسن در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: بیش از سه هزار و ۶۰۰ دوز واکسن طی آخرین مرحله دریافت کردیم که واکسیناسیون در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه واکسن کرونا امکان عوارضی در حد تب و بدحالی دارد، افزود: همه واکسن ها عوارضی در این حد دارند لذا این عوارض طبیعی است.

وی به راه اندازی اورژانس هوایی جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: مجوز راه اندازی اورژانس هوایی جنوب کرمان در سال ۹۸ صادر شده و مقرر شد تا پایان سال گذشته اورژانس هوایی در منطقه راه اندازی شود اما به دلیل تحریم ها بالگرد مورد نیاز تأمین نشد.

جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69027
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.