بقالی، میوه‌فروشی و نانوایی در صدر تخلفات کرونایی


میزان رعایت پروتکل‌ها در استان‌ها و صنوف مختلف + نمودار

کرونا با سویه انگلیسی همچنان در کشور می‌تازد و هر روز فاجعه مرگ‌های ۳۰۰ و ۴۰۰تایی هموطنان‌مان را رقم می‌زند. با این حال، هرچند که آمارها، صعودی مرگ‌بار را نشان می‌دهند، اما گویا هنوز اراده‌ای جمعی برای مقابله با کرونا آن‌هم از طریق رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد.

به گزارش کرمان نو، مرگ‌های کرونایی در کشور همچنان بر مدار ۳۰۰ و ۴۰۰ مرگ پیش می رود، اما درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور هنوز آنطور که باید افزایش پیدا نکرده است. به طوری که دکتر علیرضا رییسی- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، روز گذشته اعلام کرد که ۲۵ استان اصلا در وضعیت خوبی نیستند. هفت استانی که بیشترین روند صعودی را دارند شامل استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، لرستان و همدان است.

رعایت ۶۱ درصدی پروتکل‌ها در کشور
به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در تعدادی از استان‌ها نسبتا به نظر می‌رسد در حال نزدیک شدن به قله هستیم، اما با این حال وضعیت رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور آنچنان که انتظار داریم افزایش نیافته است. به طوری که دو هفته است که محدودیت‌های قرمز و نارنجی ایجاد شده و تعطیلی مشاغل همه گروه‌ها به جز گروه یک در شهرهای قرمز و گروه یک و دو در شهرهای نارنجی اعمال شده است، اما رعایت پروتکل‌ها به ۶۱ درصد در کشور رسیده که عدد مطلوبی نیست.

بر این اساس همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۶۱.۴۲ درصد است.

1 3در نقشه زیر می‌توانید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در نقاط مختلف کشور را از تاریخ ۲۵ فروردین تا یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مشاهده کنید. همانطور که در تصویر می‌بینید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق زرد رنگ شامل یزد، سمنان، تهران، قزوین، زنجان و اردبیل بین ۶۵ تا ۷۷ درصد است. میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مناطق نارنجی ۶۰ تا ۶۴ درصد، در مناطق قرمز رنگ بین ۴۶ تا ۵۹ درصد و در مناطق قرمز تیره ۳۱ تا ۴۵ درصد است که کمترین میزان رعایت را نشان می دهد.

2 2

در عین حال بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی استان های کشور از ۲۵ فروردین تا یکم اردیبهشت ماه ۶۳.۵۷ درصد بوده است این در حالیست که به گفته سخنگوی ستاد ملی کرونا، اگر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی زیر ۹۰ درصد باشد خیلی اثربخشی ندارد و باید بهتر رعایت شود.

3 2

میزان استفاده از ماسک در کشور
در عین حال میانگین موارد استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان‌های کشور ۶۳.۱۵ درصد بوده است.

4 1

میانگین موارد رعایت پروتکل فاصله گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور نیز طی این مدت ۶۱.۴۲ درصد بوده است.

5 1

میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در پاساژها به تفکیک دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز طی این مدت ۷۰.۱۶ درصد بوده است.

6 1

درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در فروشگاه های زنجیره ای به تفکیک دانشگاه های علوم پزشکی از ۲۵ فروردین تا یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ نیز ۸۳.۹۸ درصد بوده است.

7 1

در عین حال طبق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ ۲۵ فروردین تا یکم اردیبهشت ماه ، از تعداد ۳ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۷ مراکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، بالغ بر ۳۱۷ هزار و ۹۵۸ مورد بازرسی انجام شده است.

8 1

همچنین طی این مدت، تعداد ۴۴۰۶۰ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۷۰۹۹ از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.

9 1

بیشترین اخطار بهداشتی به سوپرمارکت و خواروبار فروشی ها
باید توجه کرد که به ترتیب سوپرمارکت و خواروبار فروشی، نانوایی‌ها و رستوران‌ها رتبه‌های اول تا سوم دریافت اخطار و معرفی به مراجع قضایی را در میان اماکن عمومی از تاریخ ۲۵ فروردین تا یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به خود اختصاص داده‌اند و بعد از آن بانک ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پاساژها، ادارات و سازمان‌ها، مطب ها، اماکن متبرکه و مساجد و آرامستان ها قرار دارند.

10 1

در حوزه صنایع نیز به ترتیب کارگاه‌ها و صنایع کوچک، صنایع تولیدی، نفت، گاز و انرژی و سایر، کشاورزی، دامپروری و معادن، صنایع ساخت و ساز و مراکز شماره‌گذاری و معاینه فنی بیشترین اخطار و معرفی به مراجع قضایی را طی مدت ۲۵ فروردین تا یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ دریافت کرده‌اند.

11 1

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69257
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.