چالش بی‌کیفیتی نان در ریگان| فرماندار: اوضاع بهتر شده است

به گفته‌ی فرماندار ریگان کیفیت نان در این شهرستان بهتر شده است این در حالی است که او در مهر 98 از کیفیت نان در ریگان گلایه کرده بود.

امین باقری در جلسه ستاد تنظیم بازار مهر سال جاری با انتقاد به کیفیت پایین آرد و نان در این شهرستان گفته بود: کیفیت آرد شهرستان ریگان بسیار پایین و نامناسب است.

او معتقد بود کیفیت پایین مواد اولیه پخت نان به ویژه آرد باعث نامرغوبی ،خشک یا خمیر شدن نان می‌شود.

پس از گذشت قریب به 5 ماه از گفته فرماندار ریگان ، وی از بهبود کیفیت نان و آرد در ریگان می‌گوید.

باقری در گفت‌و‌گو با «کرمان‌نو» تصریح می‌کند: با توجه به بازدید از نانوایی های سطح شهر می‌توان گفت کیفیت نان نسبت به 5 ماه گذشته بهتر شده و قابل قبول است.

او می‌گوید: در این مدت علاوه بر نظارت بخشداری و فرمانداری، کارخانه های تولید آرد، کیفیت محصولاتشان را بهبود داده اند.

او این را هم اضافه می‌کند: نانوایی ها نیز سعی می‌کنند از آرد مرغوب استفاده کنند.

یکی از شهروندان ریگانی در مصاحبه با «کرمان‌نو» در این خصوص می‌گوید: کیفیت نان بهتر شده است اما برخی از نانوایی ها همچنان نان بی‌کیفیت تولید می‌کنند.

این در حالی است که مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان اعلام کرده بود نانوایی ها برای انتخاب کارخانه ای که آرد خود را تهیه می کنند، آزاد هستند و اجباری توسط شرکت غله مبنی بر تهیه آرد از یک کارخانه خاص وجود ندارد.

چندی پیش قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان و جنوب کرمان با موضوع بکارگیری ناظران افتخاری برای نظارت بر قیمت و کیفیت نان تاکید کرد.

در این بیانیه آمده بود فرهنگیان و نیروهای بسیج اصناف با صدور کارت شناسایی جهت نظارت بر قیمت و کیفیت نان همکاری لازم را با بازرس‌های صمت، اتاق‌های اصناف، تعزیرات و بازرسان اتحادیه های صنفی نانوایان سراسر کشور به عمل آورند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42908
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.