کادر درمان در محاصره کرونا| تعداد مبتلایان در کرمان به 30 رسید

تعداد مبتلایان به کرونا از میان کادر درمان در استان کرمان باز هم افزایش یافت.

بر اساس اعلام علوم پزشکی کرمان در 24 ساعت گذشته چهار نفر دیگر از کادر درمان استان کرمان به کرونا مبتلا شده‌اند.

بدین ترتیب جمع مبتلایان کادر درمان استان به 30 رسیده تا بیش از 9.5 درصد کل مبتلایان به کرونا در کرمان از میان کادر درمان باشند.

این عدد اگرچه به خودی خود چندان نگران کننده به نظر نمی‌رسد اما در مقایسه با دیگر کشورها، زنگ خطر را در کرمان به صدا در می‌آورد.

بر اساس ترجمه گزارشی که امروز مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری با عنوان «نتایج تحلیل بیماران مبتلا به کروناویروس در چین» منتشر کرده، نتایج بررسی وضعیت ۱۰۹۹ بیمار از ۵۲۲ بیمارستان واقع در ۳۱ شهر در چین نشان می‌دهد تنها ۲.۰۹ درصد بیماران قطعی از میان کادر درمان بودند.

در همین حال بر اساس اعلام رسمی دولت چین، در مجموع از میان ۸۱۵۵۴ مبتلا در این کشور مجموعا ۱۷۱۶ نفر از کادر درمان بودند که نشان می‌دهد ۲.۱۰ درصد بیماران قطعی جزو کادر درمان بودند.

الجزیره هم اخیرا به نقل از مجله انجمن پزشکی آمریکا گزارش داده ۳.۸ درصد از مبتلایان به کرونا در چین، جزو کادر درمان بودند که در حدود سه هزار نفر می‌شود. (از آنجایی که دولت چین در ارائه آمارهایی که چندان به نفعش نیست، سابقه خوبی ندارد، آماری که مجله انجمن پزشکی آمریکا ارائه داده، بیشتر می‌تواند به واقعیت نزدیک باشد.)

الجزیره همچنین به یک گزارش در ایتالیا اشاره کرده که ۸.۳ درصد مبتلایان به کرونا از میان کادر درمان هستند که ایتالیا را جزو بدترین کشورها از نظر میزان ابتلای کادر درمان به کرونا قرار داده است. 

کمبود امکانات و کمبود نیرو (باعث خستگی و تضعیف سیستم ایمنی بدن کادر درمان می‌شود) از دلایل اصلی افزایش ابتلا در میان کادر درمان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=46413
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.