کاهش محدودیت‌ها و نگرانی مسوولان کرمانی از شیوع کرونا| هشدار پشت هشدار

کاهش محدودیت‌ها در طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی باعث شده نگرانی از افزایش احتمالی تعداد مبتلایان به کروناویروس افزایش یابد.

نگرانی‌ها به حدی رسیده که امروز محمدجواد فدایی، استاندار کرمان در دیدار با امام جمعه کرمان و نماینده ولی فقیه استان گفته

 تا امروز شرایط استان نسبتا خوب بوده است ولی با شرایط جدید و باز شدن برخی از اصناف و مغازه‌ها، نگرانی نسبت به شیوع این ویروس در سطح استان وجود دارد.

در همین حال وحید احمدی طباطبایی، معاون بهداشتی علوم پزشکی کرمان امروز به ایسنا گفته «از سه سناریوی پیش‌بینی شده توسط دانشگاه علوم پزشکی، متاسفانه استان کرمان هم اکنون در سناریوی بدبینانه است و در حال حاضر هر ۲.۵ نفر مبتلا به کووید ۱۹، حدود ۲ تا ۲.۵ نفر دیگر را به این ویروس مبتلا می‌کند این در حالی است که در  سناریو خوشبینانه، هر ۲.۵ نفر مبتلا به کرونا حدود ۱.۵ نفر دیگر را به کووید ۱۹ مبتلا می‌کند که هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم.»

او هشدار داده که اگر مردم بحث فاصله گذاری های اجتماعی را رعایت نکرده و رفتار و آمدها در سطح جامعه همچنان افزایش پیدا کند قطعا با پیک جدید این بیماری روبرو خواهیم شد.

بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا از دو روز پیش طرح فاصله‌گذاری هوشمند که بر اساس آن مشاغل کم خطر می‌توانند کار خود را آغاز کنند، در ایران اجرا شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=47068
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.