کروناویروس|روحانی خبر داد: دست‌کم یک ماه به سال تحصیلی اضافه می‌شود

رییس جمهور کشورمان اعلام کرد دست‌کم یک ماه به سال تحصیلی اضافه می‌شود.

حسن روحانی امروز در نخستین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در سال ۱۳۹۹ گفت که مساله‌ای که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت مساله آموزش و پرورش و آموزش عالی بود. البته در جلسه قبل، طرحی را که وزیر برای آموزش و پرورش آورده بود تصویب کردیم که خلاصه آن این بود که اگر شرایط به گونه‌ای باشد که بعد از پایان تعطیلات عید یعنی ۱۶ فروردین‌ماه کار آموزش‌ها شروع شد یک ماه به زمان تحصیلات افزوده خواهد شد و اگر دیرتر شود یک مقدار به آن یک ماه اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد که دانشگاه‌ها هم یک چنین شرایطی دارند می‌گویند بعد از فروردین‌ماه اگر بلافاصله تعطیلات تمام شود و آن‌ها کار دانشگاهی را شروع کنند سه هفته به دوره آموزش اضافه می‌کنند چرا که بخشی از آموزش‌ها را در سیستم فضای مجازی جبران کردند. هرچه دیرتر شود به آن سه هفته اضافه خواهد شد یعنی اگر به عنوان مثال بعد تعطیلات عید دو هفته باز تعطیلی دانشگاه‌ها تاخیر افتاد بر آن سه هفته اضافه می‌شود یعنی پنج هفته خواهد شد اما اگر نشد به همین روال که گفته شد که این مقررات و چارچوب آن مصوب شد.

پیشنهادات گذشته

پیش از این مرکز پژوهش‌های مجلس سه سناریو برای بازگشایی مدارس پیشنهاد داده بود:

? تعطیلی تا پایان فروردین باشد: برگزاری کلاس‌ها تا پایان اردیبهشت و لغو تعطیلی پنج‌شنبه‌ها، برگزاری امتحانات در خرداد و کنکور در تیرماه

? تعطیلی تا نیمه یا پایان اردیبهشت باشد: برگزاری کلاس‌های درسی در خرداد و لغو تعطیلی پنج‌شنبه‌ها، برگزاری امتحانات در تیرماه و کنکور در نیمه اول مرداد

? تعطیلی تا پایان خرداد باشد: برگزاری کلاس‌ها در مرداد و شهریور همراه با کلاس‌های جبرانی و لغو تعطیلی پنج‌شنبه‌ها، برگزاری امتحانات بلافاصله پس از پایان کلاس‌ها، برگزاری کنکور تا دهم شهریور، ورود دانشجویان جدید در آبان ماه به دانشگاه

حدود ۱۰ روز پیش عبدالرسول عمادی، مشاور وزیر آموزش و پرورش هم در یک برنامه تلویزیونی از سه سناریوی این وزارت‌خانه برای سال تحصیلی جاری خبر داده بود:

  1.  تشکیل کلاس‌ها بعد از ۱۵ فروردین: به این ترتیب یک ماه وقفه اسفند ماه را داریم که با آموزش در فضای مجازی، ارتباط معلمان با دانش‌آموزان و آموزش تلویزیونی تا حدی جبران شده و پیش‌بینی شده که پنج‌شنبه‌ها هم در صورت بازگشایی مدارس به روزهای آموزش افزوده شوند در این صورت تغییر چندانی در برنامه امتحان نخواهیم داشت.
  2. مدارس از اول اردیبهشت باز شوند: به همین نسبت آزمون‌ها با تأخیر برنامه‌ریزی و پیشنهاد می‌شود. کنکور هم یک تا دو هفته به تعویق بیفتد و نیمه خرداد تا اواخر خرداد را برای آن پیش‌بینی کردیم.
  3.  اگر تا آخر خرداد کلاس‌ها تشکیل نشوند: باید به برگزاری آزمون‌ها در مرداد و شهریور فکر کنیم و آزمون سراسری هم در مرداد یا شهریور برگزار شود البته باید حواسمان باشد به سال تحصیلی بعد آسیب نرساند.

با این حال روحانی امروز اعلام کرد که در هر صورت دست‌کم یک ماه به سال تحصیلی اضافه می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=45437
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.