کرونا | معاون بهداشتی علوم پزشکی: مورد مشکوکی در کرمان نداریم

معاون بهداشتی علوم پزشکی کرمان در پاسخ به برخی شایعات پیرامون شیوع ویروس کرونا در کرمان گفت: به هیچ عنوان مورد مشکوکی در کرمان نداریم.

سید وحید احمدی طباطبایی در گفت‌و‌گو با «کرمان‌نو» با اشاره به آمادگی بیمارستان‌ها در مقابل ویروس کرونا ، افزود: دو بیمارستان افضلی پور و پیامبراعظم کرمان در آماده‌باش کامل هستند.

او از آمادگی برخی بیمارستان‌ها در شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: در هر بیمارستان عمومی چند تخت در نظر گرفته شده است تا اگر موردی باشد بستری اولیه صورت گیرد.

او اضافه کرد: در تجهیزات کمبود نداریم.

احمدی طباطبایی گفت: صبح شنبه با کلیه معاونین و روسای دانشگاه‌ها جلسه ای داریم و در این روز تمامی مرخصی های مدیران لغو شده است.

او در خصوص علت شیوع کرونا در قم افزود: نمی‌شود در این قضیه قضاوت کرد. یک تیم در قم مسقر شده و هنوز نتیجه قطعی اعلام نشده است.

به دنبال فوت دو بیمار مبتلا به کرونا ویروس در قم، جلسه قرارگاه کرونا ویروس صبح امروز پنجشنبه 1 اسفند در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد.

این جلسه با حضور وزیر بهداشت، اعضای شورای معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت و ارتباط ویدئو کنفرانس با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد.

گفتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC) برای اولین بار 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد.

کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در 31 دسامبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این “بیماری مرموز” مبتلا شده و این بازار بسته شده است.

شمار افرادی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (۲۰۱۹-nVoC) جان باختند به بیش از دو هزار نفر رسیده است.

بیش از هفتاد هزار نفر به کرونا مبتلا شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42840
1 نظر
  1. […] در مورد شایعات طرح شده در فضای مجازی که از قرنطینه تعدادی بیمار در استان خبر می‌دهد گفت: علائم بیماری شبیه آنفلوآنزای حاد […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.